کد خبر:63321
پ
۱۳۹۵۰۹۱۸۲۲۴۵۵۸۱۲۳۹۴۰۹۳۵۴

تدوین سند برای نخستین نقشه فرهنگی اجتماعی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان از تدوین برای نخستین نقشه فرهنگی اجتماعی و سند توسعه فرهنگی این استان خبر داد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان از تدوین سند برای نخستین نقشه فرهنگی اجتماعی و سند توسعه فرهنگی این استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «امیر بینایی»، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان ازز تدوین سند برای نخستین نقشه فرهنگی اجتماعی و سند توسعه فرهنگی این استان خبر داد.  مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان ظهر دوشنبه در همایش استان تدوین می‌شود و می‌تواند نقشه واحدی را از فعالیت‌های فرهنگی استان و بخشداری‌های آن، ارائه کند.

 

وی افزود: هر بخش از استان سمنان دارای ویژگی‌های بارز فرهنگیش بخشداران استان سمنان به میزبانی فرمانداری سرخه، ضمن بیان اینکه سند توسعه فرهنگی استان در دست تدوین است، تاکید کرد: این سند با رویکرد ارتقای فرهنگی در بخش‌های اجتماعی است که حصول یک نقشه واحد در این حوزه می‌تواند ما را در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی به خوبی راهنمایی کند.

 

*** تدوین طرح‌ها در حوزه سازمان‌های مردم نهاد

 

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه در حوزه سازمان‌های مردم نهاد، استانداری سمنان با تدوین طرح‌ها و برنامه‌های مشخص به دنبال افزایش کمی و کیفی شاخص‌های موجود است، تاکید کرد: حضور سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در حل معضلات اجتماعی بسیار موثر واقع شوند اما متاسفانه این مهم در بخش‌های استان کمرنگ است در حالی که این بخش می‌بایست به صورت ویژه و با یک همت عالی مورد تقویت قرار گیرد.

بینایی بیان کرد: مجموعه استانداری سمنان در حوزه سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با روستاها و بخش‌های استان، به دنبال تشکیل کمیته‌ها و انجام فعالیت‌های تخصصی است که خوشبختانه توانسته‌ایم در این زمینه شاهد افتتاح خانه سازمان مردم نهاد برای اولین بار در کشور با حضور شش کمیته تخصصی باشیم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در پایان با بیان اینکه نشاط اجتماعی در بین آحاد اقشار جامعه یک ضرورت بسیار اساسی است زیرا که یکی از مولفه‌های جامعه توسعه یافته و پیشرفته روحیه نشاط و امید محسوب می‌شود، تاکید کرد: استان سمنان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی طی سال گذشته به عنوان استان شاخص و برتر در این حوزه معرفی شده است.

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه