کد خبر:62386
پ
n82801655-72121787
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور:

کمک دولت به مدیریت پسماندهای شهر و روستا در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷

رنامه‎ریزی‎های دولت به منظور کمک به مدیریت پسماندهای شهر و روستا در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی دیده شده و و از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود، تحول اساسی در این حوزه را فراهم نمایند.

برنامه‎ریزی‎های دولت به منظور کمک به مدیریت پسماندهای شهر و روستا در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی دیده شده و و از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود، تحول اساسی در این حوزه را فراهم نمایند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به این موضوع، گفت: پسماندهای شهر و روستا زندگی ما را با پخش شدن درطبیعت نابود می‌کند و دفن آن‎ها باعث می‌شود که شیرابه آن‎ها به آب‌های زیرزمینی نفوذ و باعث مشکلات فراوانی از جمله شیوع انواع بیماری‌ها در کشور شود.

وی همچنین از تصوب کلیات لایحه “کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‎های ساحلی و کلان شهرها با مشارکت بخش غیر دولتی” در کمیسیون تخصصی در مجلس خبر داد و گفت: در نوبت بعد، جزییات این لایحه در مجلس بررسی خواهد شد.

افشانی همچنین با اشاره به پیگیری‌های وزارت کشور به منظور افزایش سهم شهرداری‌ها از اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده از ارایه لایحه ای از سوی دولت در این زمینه به مجلس در آینده نزدیک خبر داد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ از احکام مرتبط با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حمایت نمایند.

 

*** تصویب لایحه اداری و استخدامی شهرداری‌ها

 

معاون وزیر کشور در خصوص رفع مشکلات شهرداری‌ها در حوزه منابع انسانی نیز، گفت: لایحه اداری و استخدامی شهرداری‌ها که به منظور رفع مشکلات شهرداری‌ها در حوزه منابع انسانی تهیه شده، در کمیسیون تخصصی مجلس تصویب شده و در ادامه باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

وی همچنین افزود: ماشین‎آلات موردنیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از عقد قرارداد و تولید، توزیع می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، در این جلسه “مهدی برومندی” نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، “شهاب‎الدین بی‎مقدار” نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، “حمیدرضا فولادگر” نماینده اصفهان و “علی نجفی خوشرودی” نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از شهرداران و روسای شوراهای حوزه‌های انتخابیه مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری‌ها و مدیریت شهری را بیان کردند که برخی از آن‌ها به شرح ذیل است: کمک به تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهری و روستایی، کمک به ساماندهی پسماندهای شهری، ضرورت حمایت از شهرداری‌های کم جمعیت، کمک به ایجاد درآمد پایدار، تامین ماشین‎آلات و قیر مورد نیاز شهرداری‌ها، تسریع در تبدیل وضع شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه