کد خبر:63053
پ
محمدمهدیتندگویان

باید به تشکل‌های روستایی به‌عنوان یک ضرورت توجه شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از ثبت یک هزار و ۷۰۰ تشکل‌های روستایی در کشور خبر داد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از ثبت یک هزار و ۷۰۰ تشکل‌های روستایی در کشور خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، محمدمهدی تندگویان صبح شنبه در پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری از تشکیل مجمع ملی تشکل‌های روستایی با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و تبدیل آن به‌عنوان یک سندیکای مهم خبر داد و ابراز داشت: یک هزار و ۷۰۰ تشکل ثبت‌شده پیرامون آسیب‌هایی مانند طلاق، اعتیاد، نزاع در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰۰ هزار جوان درتشکل‌های روستایی ساماندهی شدند، افزود: پیش‌بینی می‌شود طی یک سال آینده تعداد سه هزار تشکل در کشور ثبت شود زیرا هر چه فعالیت این تشکل‌ها در جامعه بیشتر شود با آسیب‌های کمتری مواجه خواهیم بود لذا افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد در دستور کار قرار دارد.

 

*** جذب ۶۰۰هزار سرباز مهارت در کشور

 

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از جذب ۶۰۰هزار سرباز مهارت خبر داد و ابراز داشت: حوزه جوانان وزارت ورزش با این اقدام به حوزه جوانان و اشتغال و مهارت‌آموزی آن‌ها کمک می‌کند لذا چنانچه جوانان در تشکل‌ها کارآفرینی کنند در زمینهٔ کسر خدمت سربازی و اخذ امریه برای انجام خدمت سربازی در مراکز کارآفرینی به آن‌ها مساعدت خواهد شد.

تندگویان با بیان اینکه باید به تشکل‌های روستایی به‌عنوان یک ضرورت توجه شود، تصریح کرد: در سمنان باید آمایش سرزمین در حوزه اشتغال، فرهنگ، حوزه اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و پژوهشی جوانان صورت گیرد تا فرصتی برای بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در راستای مدیریت بهتر امور فراهم شود.

وی بابیان اینکه حضور وزیر جوان در بدنه دولت نشان از اعتماد دولت به مدیریت جوان است، افزود: جوانان با تغییر اقتصاد و بازارهای سنتی تجارت را به سمت بازارهای بین‌المللی پیش می‌برند مشاوران باید از افراد نخبه و باتجربه باشند تا مدیران جوان امروز به عرصه مدیریتی ورود پیدا کنند.

 

*** جوانان مدیریت امور را به دست‌ گیرند

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سمنان به نسبت سایر استان‌ها در موضوع مدیریت آسیب‌های اجتماعی با مشکلات کمتری دست‌ و پنجه نرم می‌کند، ابراز داشت: برون‌سپاری تشکل‌ها قطعاً کمک زیادی به دولت خواهد بود لذا سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌ها باید با محوریت کارآفرینی بر اساس نیازسنجی و توانمندی شهر در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری ایجاد شود.

تندگویان با بیان اینکه در کشور بازگشت نخبگان افزایش‌ یافته است، تصریح کرد: در حوزه استارت آپ‎ها نخبگان جوانی هستند که به دستاوردهای علمی و اقتصادی دست‌یافته‌اند لذا باید برای جلب و جذب آن‌ها از خارج مرزها نیز تلاش جدی صورت گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان با بیان اینکه انقلاب و تحول در حوزه جوانان در حال انجام است، افزود: باید همه در راستای نقش‌آفرینی بیشتر جوانان در نظام اسلامی و در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم، به دلیل بی‌اعتمادی به جوان‌ها قطعاً در آینده با بحران مواجه می‌شویم بنابراین توجه به جوانان و حضور آن‌ها در دستگاه‌های اداری باید موردتوجه قرارگیرد.

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه