کد خبر:63054
پ
۱۳۹۵۰۷۱۴۲۱۱۰۴۴۴۲۳۸۸۵۶۳۱۴

فعالیت ۵۴ صندوق فعال زنان روستایی در مازندران

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی مازندران، از فعالیت ۵۴ صندوق فعال زنان روستایی در مازندران خبر داد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی مازندران، از فعالیت ۵۴ صندوق فعال زنان روستایی در مازندران خبر داد.

 

*** افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صندوق فعال زنان روستایی

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «مجید بهادری» ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صندوق فعال زنان روستایی که به مناسبت شب‌ یلدا برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر ۵۴ صندوقی‌ که فعال هستند، کارهای مقدماتی برای تأسیس ۴۰ صندوق دیگر انجام شده‌است.

وی قائم‌شهر را از شهرستان‌های پیشرو در صندوق حمایت از بخش روستایی زنان دانست و افزود: در حال حاضر حدود یک هزار و ۹۰۰ نفر از زنان مازندرانی عضو این صندوق‌ها هستند که بخش عظیمی از آنان در قائم‌شهر فعالیت دارند.

بهادری تصریح کرد: در حال رایزنی با صندوق کارآفرینی امید هستیم تا بتوانیم حمایت‌های بیشتری را برای زنان روستایی کارآفرین داشته باشیم.

در ادامه این مراسم،«مجید جعفری»، سرپرست جهادکشاورزی شهرستان قائم‌شهر، در خصوص صندوق خرد زنان روستایی قائم‌شهر، اظهار کرد: ۳۵ صندوق با یک هزار و۲۳۰ عضو در این شهرستان فعال هستند.

وی افزود: صندوق خرد زنان روستایی قائم‌شهر اولین صندوق حمایتی زنان در مازندران و نهمین صندوق کشور محسوب می‌شود.

خاطرنشان می‌شود، نمایشگاه فوق از چهارشنبه ۲۹ آذر تا یکم دی ماه در حیاط اداره جهادکشاورزی قائم‌شهر دایر است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، یکی از اساسی‎ترین عوامل توسعه به ویژه توسعه روستایی، توانمندسازی و بهبود کارکرد زنان در مدیریت، تصمیم‎گیری و اجرا در محیط خانواده و جامعه روستایی خود می‎باشد، لذا ایجاد شرایط مناسب جهت دسترسی زنان روستایی به عوامل تولید یکی از مراحل فرایند است. از طرفی با توجه به اینکه عامل فقر در جوامع روستایی موجب عدم دسترسی آنان به منابع تولید می‌شود و نداشتن منابع تولید و نبود سرمایه‌ای هر چند اندک سیکل بیکاری و فقر را تداوم می‌بخشد، ایجاد صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی به دلیل کوچک بودن میزان پس‌انداز، صرفا افرادی را به سوی خود جذب می‎کند که واقعا از فقر نداشتن سرمایه اولیه کار رنج می‎برند.

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه