کد خبر:62014
پ
۱ KzZxFv2k3c1819VJBwGT-Q
طب اسلامی مسئول سپاه بوشهر خبر داد:

ارائه آموزش‌های طب اسلامی در روستاهای استان بوشهر

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از ارائه آموزش‌های طب اسلامی در روستاهای این استان خبر داد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از ارائه آموزش‌های طب اسلامی در روستاهای این استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، ابراهیم احمدی” صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص ارائه آموزش‌های طب اسلامی اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر دارای رتبه سوم کشور از نظر جذب اعتبارات است.

وی به فعالیت‎های انجام شده در کارگروه سلامت پرداخت و اظهار داشت: در هر دهستان با توجه به تغدیه فعل مردم آن منطقه و بیماری‎های مبتلابه آن مردم، دوره‎های پیشگیری متناسب با درمان این بیماری را برگزار کردیم که بتوانیم سرعت رشد این بیماری را متوقف، کاهش یا منفی کنیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: هدف ما در کارگروه سلامت توزیع دارو و درمان نیست بلکه فرهنگ‎سازی و اصلاح سبک زندگی است تا مردم بیمار نشوند.

 

 

*** حجامت کردن یکی دیگر از برنامه‎های کارگروه سلامت

 

 

وی حجامت کردن را یکی دیگر از برنامه‎های کارگروه سلامت عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به توصیه‎های انجام شده مبنی بر فواید حجامت در تلاش هستیم تا انجام این عمل در بین افراد فراگیر شود.

احمدی با اشاره به فعالیت کارگروه تعلیم و تربیت افزود: با کمک آموزش و پرورش توانستیم در روستاهای تحت پوشش زنگ پرورشی را با اعزام مربی احیا کنیم و یکی از مواردی که در این کلاس‌ها آموزش داده می شود طب اسلامی است که استقبال بسیاری از آن شده است؛ همچنین در حوزه زیرساخت آموزش و پرورش هم در هفته بسیج استارت آن زده است.

وی افزود: با کمک دفتر آستان قدس رضوی در بوشهر اقلام مورد نیاز و ضروری برای تحصیل به دانش آموزان نیازمند در روستاها توزیع شده است.

احمدی با اشاره به فعالیت‎های کارگروه فرهنگ و تبلیغ اظهار داشت: ۱۲ نقطه از دهستان‎های تحت پوشش را شناسایی کردیم و تا به حال پنج روحانی را در پنج روستا مستقر کردیم و پنج نقطه دیگر هم شناسایی شده که بتوانیم روحانی نیز در آن منطقه مستقر کنیم که البته مکان‎های شناسایی شده نیاز به خانه عالم دارد به همین جهت بازدیدی را اخیراً از چند روستا برای بررسی وضعیت خانه‎های عالم انجام دادیم.

 

 

*** ترویج احکام دین

 

 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: این روحانیون در روستا و مساجد کار ترویج احکام دین و ارتباط‎گیری با مردم روستا انجام می‎دهند، این روحانیون تحت عنوان امام آن روستا شناخته می‎شوند تا در ایام و مناسبت‎های سال حضور چشمگیری به لحاظ فرهنگی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‎های کارگروه زیرساخت گفت: الحمدلله پروژه‎های خوبی را در راستای اشتغال تصویب و ۲۰ درصد از اعتبار پروژه‌ها را جذب کردیم. این پروژه‎های عمرانی به صورت مشارکت با دستگاه‎های دولتی و نیز کمک خیرین انجام می‎شود که عملیات اجرایی برخی از پروژه‎ها در هفته بسیج آغاز شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در پایان همچنین به فعالیت‎های کارگروه اشتغال اشاره کرد و گفت: برای هر دهستان تعدادی چرخه ارزش شناسایی شده است؛ اعتقاد قرارگاه این نیست که به صورت وام بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم چراکه تجربه دستگاه‎های دولتی و غیردولتی نشان داده نتیجه‎ای از این طرح حاصل نشده است. سیاست ما این است که به صورت تسهیل‌گر وارد شویم و ظرفیت‌های شغلی هر منطقه را شناسایی و به عنوان مشاور فنی یک کسب را متناسب با کسب آن روستا تعریف کنیم و آن را بومی‎سازی و مردم را تشویق و توانمند و رهاسازی کنیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه