به گزارش مرکز اطلاعرسانی و خبری روستا، پولی که بازیگران سینما بابت بازیگری خود دریافت میدارند هر از گاهی جنجالهایی به پا میکند. در ادامه نظرات دو تهیه کننده سینما را از واقعیتهای این دستمزدهای نجومی میخوانیم.
گردش مالی عوامل صنعت سینما و دستمزدهای نجومی بازیگران از موضوعاتی است که همیشه در جامعه جذابیت داشته و با واکنشهایی نیز از سوی سینماگران مواجه بوده است.
این در حالی است که صنعت سینمای ایران سودآوری چندانی نداشته و این موضوع با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و عدم رعایت قانون کپی رایت چندان دور از انتظار نیست. با این وجود این سوال همیشه مطرح است با این دخل این خرجها چگونه تامین میشود؟!
محسن چگینی در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: سینما برای فروش و جذب مخاطب بیشتر نیاز به استفاده از بازیگران مطرح دارد البته این به معنی پرداخت دستمزدهای نجومی و عجیب و غریب برای همه آثار نخواهد بود. یعنی بضاعت سینمای ما در این حد نیست که این نمونه دستمزدها داده شود.
وی افزود: اگر سالیانه حدود ۸۰ فیلم ساخته شود کمتر از ۱۰ اثر برگشت هزینه دارند و به سود میرسند و این قاعده با پرداخت دستمزدهای نجومی همخوانی ندارد و بیشتر متناسب و همخوان با همان تعداد اندک فیلمی است که سوددهی دارند. البته با همین تفاسیر هم سال آینده تعدادی فیلم ضررده ساخته خواهد شد که مشخص نیست مخارجش از کجا تامین میشود.
این تهیه کننده قدیمی سینما درباره ورود آقازادهها در تولید و اکران و پولشویی در سینما هم گفت: سینما بزرگ است و آدمهای جدید و زیادی در زمینههای مختلف وارد آن میشوند و شکل تهیه کنندگی نیز تغییر پیدا کرده است اما در مجموع نسبت به دیگر صنعتها پولی ورود پیدا نمیکند که بخواهد به پولشویی ختم شود و همانطور که گفتم بیشتر فیلمها هم به ضرر ختم میشود.
***هر فیلم شرایط خاص خودش را دارد
بهمن کامیار از تهیه کنندگان و کارگردانهای نام آشنای کشورمان درباره پرداخت دستمزدهای نجومی به بازیگران یک فیلم و درست یا غلط بودن آن در گفت وگو با خبرنگاران گفت: واقعیت اینجاست که هر فیلم شرایط خاص خودش را دارد و داستان، نگاه صاحبان اثر و برنامه ریزی اصلی، برای انتخاب بازیگران و دیگر عوامل تعیین کننده است.
کامیار افزود: عموما فیلمی که با نگاه تجاری ساخته میشود به دو دلیل جذب مخاطب و سینماگر، نیازمند به حضور بازیگران مطرح است.
کامیار همچنین راجع به ورود آقازادهها در تولید، اکران و پولشویی در سینما عنوان کرد: به شخصه برخورد خیلی مستقیم با این قضیه نداشتم، اساسا هزینههای سینما و گردش مالی آن، آن قدر رقمهای عجیب و غریب و بالایی نیست که بگوییم محفلی برای پولشویی شده است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و خبری روستا،در پایان بهمن کامیار تشریح کرد: وقتی میگوییم پولشویی، یعنی مقدار پولی که بتواند هزینههای سالهای سال سینما را تامین کند، پس در سینمای ما برای مقوله پولشویی به معنای پولهای کلانی که در دیگر حوزهها است، چنین چیزی وجود ندارد و اصلا همخوانی ندارد.
انتهای پیام///
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.