کد خبر:108371
پ
62616550

پیش‌بینی برداشت ۵۰ تن گل‌محمدی از مزارع اسدآباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از آغاز برداشت گل‌محمدی از مزارع این شهرستان خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از آغاز برداشت گل‌محمدی از مزارع این شهرستان خبر داد.

 

*** پیش‌بینی برداشت ۵۰ تن گل‌محمدی از مزارع اسدآباد

 

به گزارش روستا، محمدکرم مرادی با بیان اینکه سطح زیرکشت گل محمدی با آموزش‌های ترویجی انجام شده و آگاهی بخشی به کشاورزان در حال توسعه است، افزود:

در حال حاضر در رابطه با کشت گل‌محمدی ۹ بهره بردار به صورت گسترده در شهرستان در حال فعالیت هستند که با برنامه ریزی های لازم در زمینه طرح جهش تولید در دیم‌زارها بر آن هستیم تا کشاورزان و بهره‌برداران نسبت به توسعه باغات و گلستان‌های گل‌محمدی ترغیب و توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه صنایع فرآوری گل محمدی در شهرستان وجود ندارد، تصریح کرد:

گل‌محمدی برداشت شده توسط بهره برداران به صورت سنتی گلاب گیری شده و یا به صورت خام به عطاری‌های سطح شهر فروخته می‌شود و یا به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک، تهیه مربا و سایر مصارف خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در صورت توسعه گلستان‌های گل‌محمدی در سال‌های آینده ایجاد صنایع فرآوری گل‌محمدی در شهرستان ضرورت دارد، خاطرنشان کرد:

به طور قطع وجود صنایع تبدیلی گلاب گیری و اسانس گل‌محمدی از نقش مؤثرتری در ارزش افزوده دوچندان تولید این محصول برخوردار خواهد بود.

 

مرادی با اشاره به اینکه گل محمدی یکی از گیاهان کم آب طلبی است که کشت آن برای مدیریت مصرف آب توصیه می‌شود، یادآور شد:

وجود آفت و بیماری‌های کمتر، قیمت مناسب، هزینه جاری پایین، مقاوم نسبت به خشکی و سرمازدگی این گیاه از جمله عوامل مؤثر بر رشد و توسعه این محصول محسوب می‌شود.

 

وی در پایان بیان کرد:

توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله تهیه اسانس، گلابگیری، مرباسازی و تهیه غنچه خشک از جمله ضروریات فعالیت‌های جانبی در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی این محصول است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه