کد خبر:107881
پ
139501271231284327515104
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

خسارت بارندگی به اراضی لرستان/ کشت برنج کماکان ممنوع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به خسارت بارندگی‌های اخیر به اراضی حاشیه‌ رودخانه‌ها از تدوام ممنوعیت کشت برنج در این استان خبر داد.   *** خسارت بارندگی به اراضی لرستان   به گزارش روستا، سیدعماد شاهرخی در جلسه الگوی کشت و برآورد میزان خسارت سیل به مزارع و باغات لرستان اظهار داشت: طبق […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به خسارت بارندگی‌های اخیر به اراضی حاشیه‌ رودخانه‌ها از تدوام ممنوعیت کشت برنج در این استان خبر داد.

 

*** خسارت بارندگی به اراضی لرستان

 

به گزارش روستا، سیدعماد شاهرخی در جلسه الگوی کشت و برآورد میزان خسارت سیل به مزارع و باغات لرستان اظهار داشت:

طبق توافقات انجام‌شده با امور آب استفاده از آب‌های جاری، رودخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و سدها برای کشت محصولات بهاره مشکلی وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه آب‌های زیرزمینی در سال‌های گذشته به‌لحاظ مشکلات سطح ایستابی آب‌های زیرزمینی کاهش و بیلان منفی دارد، افزود:

راهکارهایی با همکاری امور آب برای کشت محصولاتی همچون سیب‌زمینی و چغندرقند در نظر گرفته‌شده که یا از نوار تیپ برای آبیاری استفاده شود و یا کشت‌های پاییزه و زمستانه در دستور کار قرار گیرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید پایدار عنوان کرد:

ما نمی‌خواهیم در یک مدت کوتاه هر چه منابع داریم را مصرف کنیم بلکه باید به فکر آیندگان نیز باشیم، بنابراین ضرورت دارد تا برای کشت محصولات و برنامه‌های اعلام‌شده از سوی وزارت جهاد برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

 

وی بیان کرد:

ما برای برای کشت برنج کماکان در لرستان محدودیت داریم، اما برای محصولات سیب‌زمینی، چغندرقند، ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای در حاشیه رودخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ آب از رودخانه‌ها و شبکه‌های زیر سدها محدودیتی وجود ندارد.

 

شاهرخی با اشاره به خسارت بارش‌های اخیر به اراضی حاشیه رودخانه‌ها، کلنی زنبورعسل و مزارع اظهار داشت:

مقرر شد تا برآورد خسارت به‌صورت دقیق و جامع انجام و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه