کد خبر:107861
پ
1401050610460966825752844
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

اعلام آماده‌باش ‌جهاد کشاورزی لرستان به کشاورزان و عشایر/ سامانه بارشی شدیدی در راه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد هواشناسی در پی ورود این سامانه بارشی به استان هشدار نارنجی صادر کرده است، لذا همه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در آمادگی کامل باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد هواشناسی در پی ورود این سامانه بارشی به استان هشدار نارنجی صادر کرده است، لذا همه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در آمادگی کامل باشند.

 

*** اعلام آماده‌باش ‌جهاد کشاورزی لرستان به کشاورزان و عشایر

 

به گزارش روستا، سید عماد شاهرخی در جلسه شورای معاونان و مدیران با محوریت تنظیم بازار و حفظ اراضی کشاورزی لرستان با اشاره به اعلام ورود سامانه بارشی جدید به این استان، اظهار داشت:

هواشناسی در پی ورود این سامانه بارشی به استان هشدار نارنجی صادر کرده است، لذا همه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در آمادگی کامل باشند.

 

وی افزود:

به مدیران شهرستان‌های لرستان تأکید شده به هر طریق ممکن اطلاع‌رسانی لازم را برای روستاییان و عشایر در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها انجام دهند تا از بروز هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد:

لازم است کشاورزان و عشایر در زمان بارش‌های شدید جابه‌جایی‌های لازم را در دستور کار قرار دهند تا از بروز حوادث و خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند.

 

وی بیان کرد:

لازم است که توصیه‌های موردنیاز به کشاورزان، عشایر، دامداران، واحدهای مرغداری، زنبورداران و بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی برای پیشگیری از وارد آمدن خسارت به کشت‌های زراعی و باغی، دام و طیور، گلخانه‌ها و سایر بخش‌ها ارائه شود.

 

شاهرخی به بازار مرغ و گوشت نیز گریزی زد و گفت:

مدیران مربوط باید از واحدهای مرغداری و کشتارگاهی فعال در حوزه خود بازدید مستمر داشته باشند.

 

وی افزود:

توزیع گوشت گرم در کنار توزیع مرغ منجمد در سطح بازار لرستان باید انجام شود تا هیچ‌گونه کمبودی در زمینه گوشت قرمز و مرغ وجود نداشته باشد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به موضوع کشت گیاهان ممنوعه اشاره و عنوان کرد:

مدیران سازمانی باید حوزه‌های خود را رصد و نظارت کنند تا هیچ‌گونه کشت گیاهان ممنوعه انجام نشود.

 

وی به طرح‌های بخش کشاورزی نیمه‌تمام بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی اشاره و بیان کرد:

مدیران شهرستان طرح‌های اجرایی حوزه عمل خود را که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در راستای معرفی به بانک برای اخذ تسهیلات بند الف تبصره 18 شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه