کد خبر:107819
پ
13990617000922_Test_PhotoN
مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر:

رشد 52 درصدی توزیع کود کشاورزی در بوشهر

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر از رشد 52 درصدی توزیع کود کشاورزی در بوشهر خبر داد.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر از رشد 52 درصدی توزیع کود کشاورزی در بوشهر خبر داد.

 

*** رشد 52 درصدی توزیع کود کشاورزی در بوشهر

 

به گزارش روستا، خسرو عمرانی در نشست خبری اظهار داشت:

سهمیه سالیانه کودهای شیمیایی یارانه‌ای استان که توسط وزارت جهادکشاورزی ابلاغ می‌شود با وجود مشکلات و محدودیت‌های موجود، صد درصد برنامه ابلاغی در سال 1401 محقق شد.

 

وی افزود:

برنامه کودی سالیانه شامل کودهای ازته، فسفاته وپتاسه است و در سال 1401 بیش از27 هزارتن انواع کودشیمیایی دربخش کشاورزی استان توزیع ومصرف شده‌ که نسبت به سال گذشته 52 درصد رشد داشته است.

 

این مقام مسئول ادامه داد:

میزان 3 هزار و 900 تن انواع کودهای شیمیایی درانبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای کشت بهاره ذخیره سازی شده ‌است تا براساس برنامه ‌ریزی‌ صورت گرفته کودهای مورد نیازکشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان به موقع تامین وتوزیع شود.

 

عمرانی با اشاره به تحویل به موقع کود به کشاورزان استان بوشهر گفت:

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دربوشهر دارای 42 کارگزار فعال توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه زمان بندی شده تمامی محمولات کودی را به موقع و در زمان مناسب برای مصرف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در محل کارگزاری‌ها حمل، بارگیری وتخلیه شده است.

 

این مقام مذکور اضافه داشت:

صد درصدکودهای شیمیایی یارانه ای توزیعی در استان ازطریق سامانه پایش مواد کودی و براساس حواله الکترونیکی کود انجام شده ‌است. 37 هزار و 600 بهره بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی زراعی و باغی در بوشهر فعال هستند، همچنین میزان انواع محصولات زراعی و باغی این استان یک میلیون و 450 هزار تن می‌باشد بنابراین ضرورت دارد کودهای شیمیایی مورد نیاز آنها بطور کامل تامین و به موقع در اختیار آنان گذاشته شود.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه