کد خبر:107215
پ
ترکاشوند روستا
نایب رییس انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران:

مقایسه وضع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و سایر کشورها، قیاس مع‌الفارق است/ سوزاندن گاز برای تولید برق، سوزاندن ثروت و از بین بردن سرمایه ملی است + فیلم

نایب رییس انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران با اشاره به تولید ۸۰ درصد برق کشورهای اروپایی از انرژی های پاک و تجدیدپذیر، مقایسه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران با جهان را یک قیاس مع‌الفارق و سوزاندن گاز برای تولید برق، را سوزاندن ثروت و از بین بردن سرمایه ملی دانست.

 

*** لزوم رفتن به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر
 

به گزارش روستا، به نقل از صنایع، رفتن به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر مسیری است که بسیاری از کشورهای جهان آن را طی کرده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی نیز در این مسیر انجام داده‌اند به طوری که کشورهایی چون آلمان و نروژ بیش از 80 درصد از انرژی الکتریسیته مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تولید می‌کنند.

در کشور ما اما دولت‌ طبق قانون مکلف بوده تا ۱۰ درصد از انرژی کشور را از منابع تجدید پذیر تولید و تامین کند اما پس از گذشت ۱۲ سال از تصویب قانون، این موضوع محقق نشده است.

خبرنگار صنایع برای کسب اطلاع بیشتر از وضعیت ایران و جهان در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر گفتگوی اختصاصی را با نایب رییس انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران انجام داده که در ادامه ملاحظه خواهید نمود.

 

*** مقایسه وضعیت ایران و جهان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر
 

بهنام ترکاشوند در ابتدای این گفتگو پیرامون مقایسه ایران و جهان در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر، اظهار داشت:

در مورد قیاس وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و کشورهای دیگر جهان یک قیاس مع الفارق است، به این دلیل که ایران از منابع سوخت فسیلی برای تولید انرژی استفاده می‌کند ولی کشورهای دیگر که نیاز به واردات سوخت فسیلی دارند، راه‌کار تجدیدپذیر را برای جایگزین کردن سوزاندن سوخت انتخاب کرده‌اند.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کشورهای پیشرفته در صنعت تجدیدپذیر، تشریح کرد:

در کشورهای پیشرفته و اروپایی، تجدیدپذیرها که تولید برق از نیروی خورشید و باد است تا بالای 80 درصد رفته و کشورهای دانمارک، آلمان و نروژ پیشگام این صنعت هستند.

تاکید تجدیدپذیر بر این است که از سوخت استفاده نمی‌کند و بدون وابستگی به هیچ نوع سوخت فسیلی و از طریق انرژی خورشیدی، بادی و… انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

 

*** وضعیت ایران در تولید انرژی برق
 

به گزارش روستا، نایب رییس انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران در پایان این بخش از صحبت‌های خود، اظهار داشت:

در ایران ما از سوزاندن گاز و مازوت استفاده می‌کنیم تا 99 درصد از انرژی الکتریسیته کشورمان را تامین کنیم که این موضوع را با نگرشی می‌توان به سوزاندن ثروت و از بین بردن سرمایه ملی تعبیر کرد.

همین تفکر که ما گاز داریم و می‎سوزانیم و برق ارزان قیمت استفاده می‌کنیم یک باور غلط است که در ما وجود دارد.

در واقع گاز بی ارزش نیست و ارزش دارد و باید این ارزش در صنعت برق دیده شود.

در حال حاضر که ما در این باره صحبت می‌کنیم کمتر از یک درصد صنعت برق کشور ما از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌شود در حالی که پیش بینی شده بود تا 10 درصد از برق کشور از تجدید پذیر تامین شود و در مقابل سوخت ذخیره شود تا از آن در جهت توسعه کشور استفاده شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه