کد خبر:106972
پ
خرید گندم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

کشت ۹۸ هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد پیش بینی می شود امسال ۹۸ هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد پیش بینی می شود امسال ۹۸ هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شود.

 

 

*** کشت ۹۸ هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه

 

 

به گزارش روستا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پیش بینی شده امسال ۹۸ هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شود گفت:

با تدابیر اتخاذ شده انتظار می‌رود استقبال خوبی از طرف کشاورزان استان برای کشت قراردادی گندم آبی صورت گیرد.

 

 

علی چاله چاله گفت:

در شیوه نامه کشت قراردادی، کشاورز پس از مراجعه به سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران و یا مراکز جهاد کشاورزی و دانلود اپلیکیشن مربوطه و ثبت مشخصات خود در سامانه شرکت غله، و ثبت و امضای الکترونیکی قرارداد بین اداره کل غله و خدمات بازرگانی و کشاورز، قرارداد چاپ شده را به همراه سفته‌ها که یک و نیم برابر ارزش پولی است در هنگام تحویل محصول دریافت و به کارگزار برای اخذ کود تحویل  خواهد داد.

 

 

وی افزود:

در قرارداد منعقد شده ۱۰۰ درصد بهای کود ازته را کشاورز پرداخت  می‌کند اما ۵۰ درصد بهای کود فسفاته و ۵۰ درصد بهای کود پتاسه به صورت نقد توسط کشاورز پرداخت و بقیه از بهای گندم تحویلی کشاورز در فصل خرید  کم و تسویه می‌شود.

 

 

چاله چاله با اشاره به اینکه بیمه نامه نیز به صورت الکترونیک بدون نیاز به سفته صادر می‌شود افزود:

۲۰ درصد سهم بیمه  کشاورزانی که از کشت قراردادی استفاده می‌کنند کمتر از دیگر کشاورزان است.

 

 

وی گفت:

همچنین به ازا هر تن محصول گندم تحویلی به مراکز خرید ۱۰۰ هزار تومان به عنوان کرایه حمل به کشاورز پرداخت می‌شود و گندمکار آبی در قالب کشت قراردادی به ازا تحویل هر کیلوگرم گندم ۱۵۰۰ تومان یارانه کشت دریافت می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه