کد خبر:100281
پ
علی ربیعی
سخنگوی دولت:

ایجاد ۱۹۰ هزار شغل روستایی تا پایان سال ۹۸

سخنگوی دولت از ایجاد ۱۹۰ هزار شغل روستایی تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

سخنگوی دولت از ایجاد ۱۹۰ هزار شغل روستایی تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

 

*** سیاستگذاری معطوف به فقرزدایی باید مداوم باشد

 

به گزارش خبرگزاری روستا، علی ربیعی در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی، اظهار کرد:

ما نیازمند گفتگوی بیشتر در رابطه با فقر هستیم، فقرا هم در زمان رشد اقتصادی و هم تحریم زحمت بیشتری را متحمل می‌شوند و زندگی دشواری را تحمل خواهند کرد؛ بنابراین سیاستگذاری فقرزدایی سیاستگذاری مرحله‌ای نیست و نیاز به برنامه مداوم دارد.

وی افزود: مسئله فقرزدایی جهانی و دراز مدت است و سیاستگذاری معطوف به فقرزدایی باید مداوم باشد که ما در این دولت آن را دنبال کرده‌ایم و در زمینه زیرساخت‌های روستایی می‌توانیم اعلام کنیم که تا پایان دولت بیش از ۹۰ درصد روستاها دارای راه‌های باز خواهند شد.

 

*** برق رسانی روستاهای بالای ۱۰ خانوار

 

وی تاکید کرد: برق رسانی روستاهای بالای ۱۰ خانوار هم تا پایان سال انجام می‌شود، همچنین در زمینه آب آشامیدنی نیاز به تلاش بیشتری داریم و توسعه جاده‌های ریلی و زمینی از اقداماتی بوده که دولت در رابطه با فقرزدایی آن را دنبال کرده است.

ربیعی افزود: توسعه آی سی تی و فرآیندهای تکنولوژی ارتباطی در روستاها قابل‌توجه بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به هدفمند بودن فقرزدایی در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: سیاست فقرزدایی توانمندساز را اتخاذ کردیم که هدفمند بوده است؛ رئیس جمهور در تمام جلسات شورای اقتصاد و جلسات سه قوه بحث زیرساخت روستایی را مطرح کرده و اهمیت آن را بسیار بالا می‌داند.

ربیعی ادامه داد: در زمینه فقر سلامت، ارزش دفترچه بیمه روستاییان را ۴ برابر افزایش دادیم و در زمینه فقر آموزش در روستاها، مبارزه با بازماندگی از تحصیل را داشتیم همچنین امسال دیگر مدارسی با سازه‌های پایین و بخاری نفتی نخواهیم داشت.

 

*** ایجاد ۱۹۰ هزار شغل روستایی تا پایان سال ۹۸

 

ربیعی در رابطه با صندوق‌های خرد محلی، گفت:

امروز ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی با کمک وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شده که ۱۸ صندوق شهرستانی و یک صندوق استانی را شامل می‌شود که این صندوق استانی در استان کردستان است.

وی افزود: ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این صندوق‌ها در نظر گرفته‌شده که ۲۰ میلیارد تومان آن توسط آورده‌های شخصی اعضا تأمین‌شده است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۱۰ هزار صندوق اعتباری توسعه خودیار داریم.

ربیعی در رابطه با سهم اشتغال زنان روستایی بیان داشت:

از سال‌های گذشته سهم اشتغال روستاییان سه‌دهم درصد بوده که امسال به ۲۵ درصد رسیده است و ۱۹۰ هزار شغل روستایی ایجادشده که ۴۰ درصد از آن سهم بانوان بوده است.

وی افزود: سرمایه اجتماعی زنان روستایی افزایش پیداکرده است، سهم زنان در اشتغال کل و روستایی قابل‌توجه است و نیازمند آموزش هستیم.

 

***

 

به گزارش خبرگزاری روستا، گفتنی است، در پایان این مراسم تفاهم‌نامه ایجاد صندوق خُرد محلی مابین صندوق کارآفرینی امید و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی امضا شد که طبق این تفاهم‌نامه هزار صندوق خُرد محلی دیگر به میزان فعلی افزوده خواهد شد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه