کد خبر:99761
پ
IMG_0326
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور:

واردات دام مولد، متناسب با شرایط و اقلیم زیستی کشور انجام می‌گیرد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور از واردات دام مولد ، متناسب با شرایط و اقلیم زیستی کشور خبر داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور از واردات دام مولد ، متناسب با شرایط و اقلیم زیستی کشور خبر داد.

 

*** واردات دام مولد، متناسب با شرایط و اقلیم زیستی کشور 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، محمد امید در جلسه ساماندهی و بررسی راهکارهای تامین دام مولد و پربازده به منظور افزایش درآمد روستاییان کشور، تصریح کرد:

این مهم با هدف ایجاد اشتغال پایدار جوانان روستایی و تأمین تسهیلات بانکی مورد نیاز صورت می‌گیرد.

وی از تخصیص اعتبارات ویژه در بخش دامپروری خبر داد و تاکید کرد: برای اجرای طرح‌های تولید و اشتغال بخش کشاورزی و دامپروری مشکل منابع مالی نداریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور ادامه داد: به دلیل نیاز کشور بهتأمین گوشت قرمز به طرح‌های دامپروری به خصوص دام‌های مولد توجه ویژه‌ای داریم و در این خصوص اعتبارات بخش دامپروری نیز مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد.

 

*** ایجاد زنجیره‌ای کامل از پرورش دام مولد

 

وی با بیان اینکه استفاده از دام‌هایی با بهره‌وری بیشتر مورد تاکید است، عنوان کرد:

در طرح‌های دامپروری باید زنجیره‌ای کامل از پرورش دام مولد گرفته تا پرواربندی، بسته بندی، بازاریابی و صنایع تبدیلی در نظر گرفته شود.

دکترامید در این زمینه استان اردبیل را یکی از مناطق مستعد کشور دانست و یادآور شد که اردبیل در اجرای طرح‌های دامپروری پایلوت کشور می‌شود.

استاندار اردبیل هم که در این جلسه حضور داشت عنوان کرد: متاسفانه به علت اقتصادی نبودن مشاغل روستایی از جمله دامداری‌های سنتی و یا نگهداری دام‌های بومی کم بازده، شاهد مهاجرت بی‌رویه از روستا به شهر هستیم که همین امر منجر به بروز پدیده حاشیه نشینی و بعضی معضلات اجتماعی می‌شود.

بهنام جو، با اشاره به ظرفیت‌های استان در خصوص اجرای طرح‌های دامپروری و دام مولد متذکر شد:

بیش از ۵۰ درصد از سطح کل اراضی استان بالغ بر ۱۸۰ کیلومتر مربع به مراتع اختصاص یافته و جمعیت واحد دامی سبک و سنگین استان ۳۹۵۰ هزار واحد است.

 

*** انتخاب اردبیل به عنوان پایلوت کشور در زمینه دامپروری

 

وی به موضوع انتخاب اردبیل به عنوان پایلوت کشور در زمینه دامپروری اشاره و بیان داشت:

این استان آمادگی کامل دارد تا همه امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز گروه‌های سرمایه‌گذاری و مجریان طرح‌های توسعه دامپروری را تامین کند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استاندار اردبیل در پایان، خاطر نشان کرد: شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس استان در کنار دیگر ظرفیت‌های استان، شرایط انتخاب استان را در اجرای طرح‌های دامپروری به عنوان پایلوت کشور مهیاتر می‌کند.

 

اعظم سیفی/۵۶۷۸۸

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری سروش
ارسال دیدگاه