کد خبر:97524
پ
عشایر
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تأکید کرد

استفاده از ظرفیت سمن‌ها در آموزش بانوان عشایر

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها در آموزش و ارائه خدمات به جامعه عشایر به ویژه بانوان عشایر تأکید کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها در آموزش و ارائه خدمات به جامعه عشایر به ویژه بانوان عشایر تأکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ششمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده این استان بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها در آموزش و ارائه خدمات به جامعه عشایر به ویژه بانوان عشایر تأکید کرد.

احمدی زاده تصریح کرد با تعامل و هم افزایی می‌توانیم خدمات بهتری به جامعه پویا و مولد عشایر ارائه دهیم.

 

 

*** سهم بانوان عشایر در تولید و اشتغال

 

 

مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی بانوان عشایر گفت:

در جامعه عشایر بانوان سهم زیادی در تولید و اشتغال دارند.

مهندس بهرامی افزود استان فارس بیشترین جمعیت عشایری کشور را دارد و حدود ۳ درصد جمعیت استان را عشایر کوچنده به خود اختصاص داده است.

وی حضور بانوان عشایری در راه اندازی بیش از ۵۰ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری را نمونه‌ای از مشارکت اجتماعی بانوان در عرصه تولید و اشتغال بر شمرد و خاطر نشان کرد:

۴۴ درصد دستباف‌های استان که در اختیار بانوان عشایر می‌باشد مبین وجود ظرفیت بالای این عزیزان است.

 

 

*** نقش زنان عشایر در  تحکیم بنیان خانواده

 

 

مدیر کل امور عشایر فارس جمعیت زنان عشایری استان را ۷۲ هزار نفر برشمرد که نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده و فرزند پروری دارند.

این مقام مسئول گفت: در حوزه زنان عشایر کارهای خوبی شده که راه اندازی بیش از ۵۰ صندوق خرد زنان عشایری، راه اندازی کارگاه‌های صنایع دستی، همکاری در راه اندازی بوم‌گردی عشایری با محوریت بانوان عشایری را می‌توان نام برد، ولی صعب العبور بودن و پراکنش مناطق استقرار عشایری مهمترین چالش در ارائه خدمات به این جامعه مولد است.

 

 

*** محورهای کارآفرینی و اشتغال بانوان عشایر

 

 

مهندس بهرامی کارآفرینی و اشتغال بانوان عشایری در قالب کشت، جمع آوری و فرآوری گیاهان دارویی، توزیع نیمچه بومی و آموزش دوره‌های مهارت کسب و کار را از فعالیت‌های خدماتی مستمر اداره کل امور عشایر فارس خواند که توانسته موجب افزایش بهبود کیفیت زندگی عشایر سیار شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در این جلسه گفت:

۱۱ طرح در حوزه زنان و خانواده ارائه شده که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها هر چه زودتر این طرح‌ها عملیاتی شود.

خانم دکتر دستغیب آمادگی خود را در جهت هم‌افزایی ظرفیت دستگاه‌ها در جهت ارائه خدمات مطلوب به جامعه عشایری اعلام نمود.

در ادامه هریک از نمایندگان دستگاه‌های مدعو به بیان وظایف و ویژگی‌های دستگاه خود پرداختند و آمادگی خود را در جهت افزایش خدمات به جامعه عشایر اعلام نمودند.

 

به گزارش خبرگزاری سروش، شایان ذکر است عشایر استان فارس با جمعیتی نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر قطب عشایر کشور است که بانوان عشایری نیز تقریبا نیمی از این جمعیت را شامل می‌شوند و همواره پابه پای مردان در اشتغال و افزایش اقتصاد خانواده نقش بزرگی ایفا می‌کنند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه