کد خبر:97096
پ
بیمه روستایی
بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده؛

ستاد توسعه بیمه روستایی در تمامی استان‌ها تشکیل می‌شود

بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان معاونت توسعه روستایی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، در تمامی استان‌ها ستاد توسعه بیمه روستایی تشکیل می‌شود.

بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان معاونت توسعه روستایی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، در تمامی استان‌ها ستاد توسعه بیمه روستایی تشکیل می‌شود.

 

***  ۱۸ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی، ظهر دوشنبه در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، در خصوص توسعه بیمه روستایی و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، اظهارداشت:

تا پایان سال ۱۸ هزار خانواده دیگر نیز تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار می گیرند.

هم اکنون بیش از دو هزار و ۱۰۰ خانوار در مناطق روستایی و عشایری از مزیت‌های بازنشستگی و کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.

یونس معزز ادامه داد:

تاکنون ۷۸هزار خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفته‌اند و ۲۲۵۰ نفر نیز از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان استفاده می‌کنند.

 

*** توسعه بیمه روستایی در استان‌ها

 

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، ستاد توسعه بیمه روستایی در استان‌ها تشکیل می‌شود.

بر این اساس باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها برای افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستائیان و عشایر استفاده کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، ادامه داد:

اقشار آسیب‌پذیری چون روستائیان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.

 

***  لزوم بهره‌مندی بیشتر از بیمه روستایی

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز پیرامون بیمه روستایی بر لزوم بهره‌مندی هرچه بیشتر روستائیان و عشایر استان از مزایای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر تاکید کرد و افزود:

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان باید با برنامه‌ریزی صحیح و اطلاع‌رسانی گسترده، جامعه روستایی و عشایری استان را با مزایای این بیمه آشنا و آنان را به عضویت در صندوق تشویق کنند.

 

*** دستور تشکیل کمیته‌ فنی 

 

پیمان آرامون در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و با توجه به مشکلات معیشتی و اشتغال که در این مناطق وجود دارد، باید تمام تلاش خود را برای ایجاد رفاه و ارتقای معیشت ساکنان این مناطق بکار گیریم.

وی اضافه کرد: طرح بیمه مساکن روستایی، طرح ارائه تغذیه رایگان به دانش‎آموزان مناطق مرزی در استان، طرح گازرسانی به روستاها، اجرای طرح هادی روستایی و … از جمله طرح‌های خوبی است که در راستای محرومیت‌زدایی مناطق روستایی و مرزی در استان انجام گرفته و تداوم دارد که لازم است با همکاری و همت تمامی دستگاه‌ها این قبیل اقدامات در استان که منجر به ارتقای سطح رفاه و افزایش امید به آینده در میان ساکنین مناطق روستایی و مرزی می‌شود بیشتر شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، دستور داد کمیته‌ای فنی ذیل ستاد بیمه روستایی و عشایر در استان تشکیل شود که مسائل این حوزه را بصورت کارشناسی مورد بررسی قرار داده و برای تصمیم‌گیری به ستاد ارائه کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه