کد خبر:96984
پ
تعاونی‌های کشاورزی
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی ایران خبر داد

ایجاد شرکت‌های تعاونی کشاورزی برای صادرات مستقیم محصولات کشاورزی

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی ایران، از ایجاد شرکت‌های تعاونی کشاورزی به منظور فعال‌سازی کشاورزان در بازارهای داخلی و صادراتی خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی ایران، از ایجاد شرکت‌های تعاونی کشاورزی به منظور فعال‌سازی کشاورزان در بازارهای داخلی و صادراتی خبر داد.

 

*** راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی کشاورزی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی ایران با اشاره به ظرفیت‌های مناسب بخش کشاورزی در­بازارهای صادراتی گفت:

به منظور فعال‌سازی کشاورزان در بازارهای داخلی و صادراتی و اتصال حلقه تولید به زنجیره بازار،­ شرکت‌های تعاونی کشاورزی را با همکاری اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی ایجاد کردیم تا کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی بتوانند محصولات خود را از طریق این شرکت‌ها به بازارهای صادراتی عرضه کنند.

 

*** قطعیت کاهش صادرات پسته در سال جاری

 

یدالله کشاورز افزود: کشورهای زیادی در بازارهای جهانی مشتری محصولاتی مانند، پسته، انجیر و انواع خشکبار هستند که برنامه داریم این محصولات را از طریق شرکت‌های تعاونی کشاورزی صادر کنیم.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی ایران درباره شرایط صادرات محصول پسته گفت:

در حال حاضر به علت کشت و تولید پسته در برخی از کشورها رقبای جدیدی وارد بازار شدند و همچنین مسئله رقابت شدیدی در بازار صادراتی ایجاد کرده است اما از آنجا که کیفیت محصول پسته ایران به لحاظ درصد چربی مناسب و ارگانیک بودن بسیار بالاست بنابراین مشتریان خاص و همیشگی دارد.

کشاورز افزود: گرچه امسال بعلت شرایط آب و هوای میزان تولید پسته کاهش یافت اما قطعاً در سال آینده جبران خواهد شد.

وی تاکید کرد:­­به علت کاهش تولید قطعاً میزان صادرات نیز کاهش خواهد یافت.

 

*** بازار صادراتی زعفران

 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی ایران درباره بازار صادراتی زعفران گفت:

امسال شرکت‌های تعاونی‌ کشاورزی محصول زعفران را بصورت مستقیم و با بسته‌بندی‌های مناسب به بازار صادراتی عرضه کردند و روند صادرات خوبی را شاهد بودیم.

تا، مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی ایران در پایان گفت:

امسال بازار صادراتی مناسب سود خوبی برای زعفران‌کاران داشته است.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صدا و سیما
ارسال دیدگاه