کد خبر:96931
پ
ممنوعیت صید تجاری ماهی خاویاری
تا پایان سال 2019 تمدید شد

ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در خزر

در دومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری منابع زنده آبی دریای خزر نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر، بر تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در خزر تا سال ۲۰۱۹ تاکید کردند.

در دومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری منابع زنده آبی دریای خزر نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر، بر تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در خزر تا سال ۲۰۱۹ تاکید کردند.

 

*** تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری

 

به گزارش خبرگزاری روستا، در دومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری منابع زنده آبی دریای خزر که در باکو برگزار شد، نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر، به منظور حفاظت از منابع زنده خزر، تصمیم گرفتند تا ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری که از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شده است را همچنان ادامه دهند و صید تجاری این گونه تا پایان سال ۲۰۱۹ همچنان ممنوع باشد.

این تصمیم در پی آن گرفته شد که گزارش‌های ارایه شده در این اجلاس از وضعیت نه چندان خوب ذخایر ماهیان خاویاری در دریای خزر با وجود سال‌ها ممنوعیت صید تجاری حکایت داشت و نمایندگان کشورهای ساحلی خزر را بر آن داشت تا بر تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری تاکید کنند.

 

*** ساز و کار اجرایی ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری

 

در این خصوص مرتضی مهران‌پور رئیس امور بین‌الملل سازمان شیلات ایران، با اشاره به اینکه قرار شد در کار گروه علمی این کمیسیون این مساله رسیدگی شود، اظهار داشت:

از ابتدای ممنوعیت صید ماهیان خاویاری بنا بود ساز و کار اجرایی این موضوع تدوین شود که متاسفانه بنا به دلایلی این کار انجام نگرفته و در این کمیسیون تصمیم گرفته شد در اجلاس کار گروه علمی که قرار است در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی در روسیه برگزار شود، این مساله بار دیگر رسیدگی و این ساز و کار اجرایی هم تدوین شود.

 

 

*** ماهیان خاویاری فقط برای بازسازی ذخایر و امور تحقیقاتی انجام گیرد

 

 

گفته می‌شود که قرار است در جلسه آتی این کمیسیون که سال آینده به ریاست ایران برگزار خواهد شد، برای صید این گونه در سال‌های آتی تصمیم‌گیری شود.

در این جلسه در رابطه با تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری مقرر شده است که ماهیان خاویاری فقط برای بازسازی ذخایر و امور تحقیقاتی انجام گیرد و هر گونه صید تجاری این ماهیان همچنان ممنوع است.

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، در این اجلاس که ایران را برای دو سال آتی به ریاست کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری منابع زنده آبی دریای خزر تعیین کرد، سهمیه صید سال ۲۰۱۹ میلادی برای ماهی‌های کیلکا و گونه‌های مختلف برای اهداف تحقیقاتی و بازسازی ذخایر سهمیه کشورها مشخص شد.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
ارسال دیدگاه