کد خبر:96036
پ
جابجایی روستا
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کرمانشاه خبر داد:

جابجایی ۱۶ روستا در منطقه زلزله زده کرمانشاه

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کرمانشاه از جابجایی ۱۶ روستا در منطقه زلزله زده کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان خبر داد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کرمانشاه از جابجایی ۱۶ روستا در منطقه زلزله زده کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان خبر داد.

 

*** جابجایی ۱۶ روستا در منطقه زلزله زده کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نصوری، معاون عمران روستایی بنیادِ مسکن کرمانشاه، در خصوص جابجایی ۱۶ روستا در منطقه زلزله زده کرمانشاه، اظهار کرد:

این ۱۶ روستا با مشکلاتی از جمله ریزش سنگ، رانش زمین، صعب العبور بودن مسیر و سست بودن زمین مواجه هستند و کار جابجایی آن‌ها هم اکنون در حال انجام است.

معاون عمران روستایی بنیادِ مسکن کرمانشاه، تصریح کرد:

این روستا‌ها در شهرستان‌های دالاهو، سرپل ذهاب، کرمانشاه،ثلاث باباجانی، و گیلانغرب قرار گرفته‌اند و جمعیت آن‌ها از ۲۰ تا ۱۰۰ خانواده متغیر است.

 

*** اعتبار در نظر گرفته شده برای جابجایی ۱۶ روستا 

 

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای جابجایی ۱۶ روستا را ۱۲ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد:

از محل این اعتبار که مربوط به ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران است کار جابجایی بخشی از ۱۷ روستای دیگر استان و نیز رفع مخاطره از محل استقرار ۲۲ روستای دیگر استان نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

نصوری از شناسایی دیگر روستاها که نیار به جابجایی دارند، خبر داد و افزود:

شناسایی این روستا‌ها نیاز به کار مطالعاتی دارد که انجام آن نیز اعتبار می‌خواهد و در این راستا برای تامین اعتبار درخواست خود را به استانداری داده‌ایم.

 

*** انجام عملیات زیربنایی برای جابجایی

 

وی اضافه کرد: برای جابجایی ۱۶ روستا در نزدیکی آن‌ها مکانی در نظر گرفته شده و کارهای زیربنایی، شن ریزی و خیابان کشی به کمک ستاد بازسازی و اهالی روستا در حال انجام است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد:

تاکنون طرح هادی ۹ روستا تهیه شده و طرح هادی هفت روستای دیگر نیز در حال آماده سازی است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه