کد خبر:95976
پ
زیتون
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد

اشتغالزایی ۱۵ هزار نفری با طرح زیتون کاری سرخه حصار

با مشارکت بنیاد مستضعفان، طرح زیتون‌ کاری با اشتغالزایی برای ۱۵ هزار نفر در منطقه سرخه حصار پادکشت اجرا می‌شود.

با مشارکت بنیاد مستضعفان، طرح زیتون کاری با اشتغالزایی برای ۱۵ هزار نفر در منطقه سرخه حصار پادکشت اجرا می‌شود.

 

*** طرح زیتون کاری در سرخه حصار پاکدشت

 

به گزارش خبرگزاری روستا، آنطور که مدیر فنی شرکت کشت و صنعت مطهری توضیح می‌دهد؛ با احداث بزرگ‌ترین باغ زیتون کشور در زمینی به‌مساحت ۵۰۰ هکتار، شاهد اشتغال‌زایی ۱۵ هزار نفر هستیم.

به گفته محمدرضا بابایی؛ برای اجرای این طرح اقتصادی بنیاد مستضعفان اقدام به سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومانی در دو طرح زیتون کاری و پسته کاری در منطقه سرخه حصار پاکدشت کرده است.

برآوردهای بنیاد مستضعفان نشان می‌دهد؛ در چشم‌انداز پنج‌ساله کشور مقرر شده است بیش از ۲۵ هزار تن روغن زیتون در نقاط مختلف ایران تولید شود.

 

*** تولید ۶ هزار تن روغن زیتون

 

این در حالی است که پیش بینی می‌شود، تا پنج سال آینده بیش از ۶ هزار تن روغن زیتون از پنج هزار هکتار باغ در سراسر کشور تولید خواهد شد.

مدیر فنی شرکت کشت و صنعت مطهری تاکید کرد:

طرح سرخه‌حصار پاکدشت تهران که با حمایت مالی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی انجام شده است، ۱۰۰ هکتار نهال زیتون و ۱۵۰ هکتار نهال پسته زیر کشت رفته است.

 

 

*** مطالعات گسترده برای انجام طرح

 

 

از قرار معلوم برای ایجاد طرح زیتون کاری و پسته‌کاری سرخه‌حصار پاکدشت، مطالعات گسترده زیربنایی و تأسیساتی انجام شده است.

این در حالی است که در طرح سرخه‌حصار پاکدشت که از بزرگ‌ترین باغ‌های تولید زیتون در خاورمیانه به‌شمار می‌رود، حوضچه بتونی به حجم هزار مترمکعب ساخته شده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، آنطور که مدیر فنی شرکت کشت و صنعت مطهری برآورد می‌کند؛ در پنج سال آینده، ۲۰ درصد زیتون کشور از ۱۸ استان تأمین خواهد شد.

 
 

 

 

انتهای پیام///

منبع
پایگاه خبری تیتر شهر
ارسال دیدگاه