کد خبر:93699
پ
خواجوی
در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر انجام شد:

بازدید مدیرکل امور روستایی خراسان جنوبی از غرفه خبرگزاری روستا

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر از غرفه خبرگزاری روستا بازدید کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر از غرفه خبرگزاری روستا بازدید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، عالیه خواجوی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی در بازدید از غرفه خبرگزاری روستا در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر، اظهار کرد:

 

*** اقدامات ارزنده خبرگزاری روستا

 

در بحث روستا و شناساندن اقدامات انجام شده وجود یک خبرگزاری مانند خبرگزاری روستا بسیار ضرورت داشت که شاهد هستیم خدمات شایسته و ارزنده‌ای توسط این خبرگزاری در حوزه توسعه روستایی انجام می‌شوند و ضروری است تا تولیدات این خبرگزاری به کل کشور شناسانده شود.

 

*** روستاهای خراسان جنوبی

 

خواجوی گفت: خراسان جنوبی دارای ۱۷۸۰ آبادی است که از این تعداد ۹۰۱ روستا دارای دهیاری است.

 

*** جذب تسهیلات اشتغالزایی

 

وی در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی، خاطرنشان کرد:

در موضوع اشتغال، دولت ورود خوبی پیدا کرده است. استان خراسان جنوبی در موضوع جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی رتبه هفتم کشوری را کسب کرده است و تسهیلاتی که توانستیم جذب کنم به میزان ۱۱۲ میلیارد تومان است که بیش از ۳ هزار شغل برای روستاییان ایجاد کرده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی افزود:

۸۹ میلیارد تومان نیز از محور ۵ بانک دریافت کرده‌ایم و تا این لحظه ۵۱ میلیارد تومان جذب تسهیلات داشتیم.

در محور بانک سینا جزو استان‌های هستیم که بواسطه جذب تسهیلات در گروه الف قرار گرفته‌اند و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان مرحله سوم نیز به استان ما اختصاص پیدا کرده است.

 

*** همایش روز ملی روستا و عشایر

 

خواجوی خاطرنشان کرد: امسال رویکرد جدیدی معاونت توسعه روستایی در برگزاری همایش اتخاذ کرده و از فعالان عرصه اقتصاد روستایی دعوت بعمل آورده است.

تعداد زیادی از کارافرینان روستایی در برنامه حضور داشتند و در خراسان جنوبی از ۳ کارآفرین دعوت کردیم که حضور فعالی در همایش دارند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی در پایان گفت:

با توجه به حضور فعالی که خبرگزاری روستا در بین استان‌ها دارد، می‌تواند تمامی اقدامات ارزنده‌ای که در سطح روستاها انجام می‌شود، در سطح کشور معرفی کند.

خوشبختانه کارهای بزرگی توسط این خبرگزاری انجام شده است و اخبار استان‌ها را که رصد می‌کنیم اقدامات درخور و خوبی انجام شده که شایسته تقدیر است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه