کد خبر:92828
پ
شیرزاد

اتحادیه‌های تعاونی روستایی و کشاورزی ، سرمایه‌ای عظیم برای کشور

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اتحادیه‌های تعاونی روستایی و کشاورزی را به فعال‌ترین اعضای بخش کشاورزی دانست.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اتحادیه‌های تعاونی روستایی و کشاورزی را به فعال‌ترین اعضای بخش کشاورزی دانست.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، به نقل از روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی، شیرزاد در خصوص عضویت اتحادیه‌های مرکزی و سراسری در محل اتاق تعاون ایران، گفت:

اتاق تعاون، ظرفیتی مناسب برای کلیه ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان بخش تعاون است و دور نگه داشتن آن از تعاونی‌های روستایی و اتحادیه‌ها، محروم شدن از سرمایه عظیم اجتماعی تعاون کشور محسوب می‌شود.

 

*** جایگاه تاریخی اتحادیه‌های تعاونی روستایی

 

وی با اشاره به جایگاه تاریخی  اتحادیه‌های تعاونی روستایی، اظهار داشت:

شبکه تعاونی‌های ما قدرتی بالفعل برای اتاق تعاون ایران بوده و تجارب مفید ملی و بین‌المللی آنها، زمینه‌ساز و راهگشای بسیار مؤثر برای کل بخش تعاون خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی تصریح کرد:

مهمترین راهبرد برای اتاق تعاون، همگرایی و همسویی کلیه سرمایه‌های تعاون کشور از جمله اتحادیه‌های تعاونی بخش کشاورزی است و در این رهگذر حفظ هویت تاریخی و رسمیت بخشیدن به مطالبات همه ذی‌نفعان ضروری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان گفت:

همگرایی و گسترش همکاری‌های درون بخشی، موجب افزایش قدرت چانه‌زنی و لابی‌گری، تقویت سیاست‌گذاری‌ها و هدف‌گذاری‌ها و مساعدت به یکدیگر در نیل به اهداف مشترک است و در این راستا اساسنامه‌ها و قوانین موضوعه تعاون، نیاز قطعی به بازنگری داشته که این مسئله در مجمع اخیر سازمان مرکزی تعاون روستایی مورد بررسی قرار گرفته ‌است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه