کد خبر:92258
پ
رضوی در خلخال
معاون توسعه روستایی خبر داد:

اجرای بیش از ۱۲ هزار طرح توسعه روستایی در کشور

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در جریان بازدید از طرح‌های اشتغال روستایی خلخال، از اجرای ۱۲ هزار طرح توسعه روستایی در کشور خبر داد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در جریان بازدید از طرح‌های اشتغال روستایی خلخال، از اجرای ۱۲ هزار طرح توسعه روستایی در کشور خبر داد.

 

*** بازدید از طرح‌های توسعه روستایی شهرستان خلخال

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه روستایی شهرستان خلخال اظهار داشت:

برای اجرای این طرح‌ها با اشتغال هزاران نفر ، ده‌ها هزار میلیارد ریال تسهیلات، از محل تسهیلات توسعه واشتغال روستایی و مناطق محروم با کارمزد ۶ درصد پرداخت شده است.

 

*** راه اندازی واحد‌های تولید پوشاک

 

وی با اشاره به ضرورت مقابله با قاچاق پوشاک در کشور، گفت:

در حالی که سالانه بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال صرف خرید پوشاک از کشورهای خارجی و کالاهای وارداتی به صورت قاچاق و یا از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود، می‌توان با راه اندازی واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک پوشاک در مناطق روستایی ضمن حرکت در چهارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی دولت و ایجاد اشتغال پایدار برای تولید‌کنندگان پوشاک از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

 

 

 

*** توسعه صنعت گردشگری خلخال

 

رضوی با ابراز رضایت از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه توسعه روستایی خلخال، گفت:

طرح‌های اقتصادی خوبی با استفاده از تسهیلات کم بهره توسعه مناطق روستایی در شهرستان‌های خلخال و کوثر در حال اجرا است و تلاش خواهیم کرد با حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران این طرح‌ها بویژه در بخش‌های تولید فرش در کوثر و توسعه صنعت گردشگری در خلخال، زمینه را برای ایجاد اشتغال جمعی از بیکاران و رونق اقتصادی مردم منطقه فراهم کنیم.

 

رضوی در حاشیه بازدید از منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال نیز اظهار داشت:

اجرای طرح‌ها بر اساس طرح گردشگری سبز و مطابق با استانداردهای زیست محیطی در این منطقه ضمن حفظ فضای سبز موجود می‌تواند آن را به عنوان کم‌نظیرترین منطقه گردشگری کشور در آینده معرفی کند.

 

 

 

معاون توسعه روستایی همچنین اظهار داشت:

برای بهره‌برداری از طرح مجتمع قصرهای چوبی این منطقه نیازی به اجرای طرح گازرسانی به ازناو نبوده و سرمایه گذار طرح می‌تواند با استفاده از انرژی خورشیدی در کنار تامین انرژی مورد نیاز خود در این مجتمع با فروش برق تولیدی اضافی خود به توانیر ارزش افزوده ایجاد کند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی ضمن بازدید از طرح‌های توسعه روستایی شهرستان خلخال، نسبت به افزایش تسهیلات اشتغالزایی شهرستان خلخال و تسریع در پرداخت آن‌ها، قول مساعد داد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه