کد خبر:91564
پ
استارت آپ
مدیر فرهنگی معاونت توسعه روستایی خبر داد

برگزاری دومین رویداد استارت آپ روستایی در منطقه آزاد ماکو

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی از برگزاری دومین رویداد استارت آپ روستایی در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی از برگزاری دومین رویداد استارت آپ روستایی در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

 

*** توجه ویژه معاونت توسعه روستایی به استارت آپ‌های روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، کلانی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی در نشست هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی موثر در توسعه روستایی با تاکید بر توجه ویژه این معاونت به توسعه استارت‌ آپ‌ها اظهار داشت:

در راستای سیاست‌های دولت محترم در خصوص توجه ویژه به مقوله کسب و کار‌های نوپا و فناورمحور، ستادی را با نام ستاد کسب و کار‌های آینده روستا در معاونت توسعه روستایی تشکیل دادیم و سه رویکرد محوری توسعه تجارت الکترونیک، موضوع حمایت ویژه از شتاب دهنده‌های توسعه روستایی و برگزاری رویدادهای استارت آپ روستایی را در آن دنبال می‌کنیم.

کلانی در توضیح بیشتر استارت آپ‌ها گفت:

آنچه در دنیا با عنوان رویدادهای استارت آپی برگزار می‌شود، رویدادهای آموزش تجربی و عملی است که هدف آن تبدیل ایده‌ها به کسب و کارهاست.

شرکت کنندگان اعم از صاحبان ایده‌ها و سرمایه گذاران و دانشگاهیان دور هم جمع شده و در قالب یک رویداد ۳ روزه ایده‌ها را به سمت کسب و کار موفق سوق می‌دهند.

وی افزود: خروجی برنامه‌ها علاوه بر آموزش‌هابی عملی به افراد، ایجاد انگیزه و تسهیل در پیاده‌سازی ایده‌ها و ایجاد ارتباط بین افراد متخصص است.

 

*** برگزاری اولین رویداد استارت آپ روستایی در قزوین

 

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی با اشاره به برگزاری اولین رویداد استارت آپ روستایی در قزوین اظهار داست:

این همایش با حضور ۱۴۵ نفر از صاحبان ایده‌ها از ۶ استان کشور و در ۸ محور بهداشت و سلامت، کشاورزی، شیلات، دامپروری، فناوری اطلاعات، بازاریابی و فروش، صنایع تبدیلی و تکمیلی و محیط زیست و پسماند برگزار شد.

کلانی در مورد نتایج این همایش گفت:

در این رویداد ۱۸۹ ایده در همه محورها مطرح شد و از میان آن‌ها ۱۵ ایده به عنوان ایده‌های برتر برگزیده شد و با تشکیل تیم‌ برای طرح‌های برتر، نقاط ضعف و قوت آن‌ها ارزیابی شد و پس از برگزاری سه روز کار گارگاهی، در نهایت ۳ ایده از استان‌های مازندران، گیلان و قزوین انتخاب شدند.

 

*** دومین رویداد استارت آپ روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی در پایان اظهار داشت:

دومین رویداد استارت آپ روستایی از ۲۴ لغایت ۲۶ مهرماه سال جاری در منطقه آزاد ماکو برگزار خواهد شد و صاحبان ایده‌ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.fvillage.ir  ایده‌های خود را ارسال کنند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه