کد خبر:91495
پ
منصوری شهرک کشاورزی-min
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی عنوان کرد

افزایش ۵ برابری واگذاری شهرک‌های کشاورزی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از افزایش ۵ برابری واگذاری شهرک‌های کشاورزی در نیمه اول امسال خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از افزایش ۵ برابری واگذاری شهرک‌های کشاورزی در نیمه اول امسال خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در دیدار خود با استاندار آذربایجان شرقی ، شهرک‌های موجود در این استان را موفق خواند و افزود:

استان آذربایجان شرقی با توجه به شرایط اقلیمی ، دسترسی به بازارهای جهانی میتواند به یکی از قطب های توسعه محصولات گلخانه‌ای تبدیل شود.ایشان گسترش صادرات،افزایش بهره وری و تولید، و همچنین اشتغال پایدار را از آثار توسعه شهرک های کشاورزی و کشت های گلخانه ای عنوان کرد و از استاندار و سایر مسئولین استان خواست در تخصیص منابع اعتباری و کمک به تامین آب برای توسعه شهرک ها در استان کمک کنند.

منصوری تصریح کرد:

هم اکنون در استان هشت شهرک گلخانه‌ای و دامپروری در سطح ۳۵۰ هکتار وجود دارد که درقالب فراخوان درحال واگذاری به سرمایه گذاران بوده و بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

 

*** توسعه زیرساخت شهرک‌های کشاورزی

 

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت‌های این شهرک‌ها را ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

استاندار اذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه شهرک‌های بزرگ اظهار داشت:

توسعه شهرک های بزرگ مقیاس روند توسعه استان را سرعت می‌بخشد.

منابع اعتباری کمک های فنی و اعتباری استان به سمت توسعه زیرساخت شهرکها و کاهش سود تسهیلات بانکی برای این فعالیت ها هدایت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به واگذاری شهرک‌های کشاورزی خاطرنشان کرد:

 میزان واگذاری اراضی شهرک‌ها به سرمایه‌گذاران در نیمه اول امسال به بیش از سه هزار هکتار رسیده که نسبت به سال‌های قبل از رشد ۵ برابری برخوردار است.

*** واگذاری شهرک‌های شیلاتی

 

منصوری در رابطه با واگذاری شهرک‌های شیلاتی نیز گفت:

در شهریورماه سال جاری یک شهرک شیلاتی ۲۳۰۰ هکتاری واگذار گردیده و دو شهرک بزرگ شیلاتی دیگر در استان‌های گلستان و هرمزگان در حال کارسازی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی در سفر خود به استان آذربایجان شرقی شهرک‌های کشاورزی شهر‌های مکان و بناب، شهرک گلخانه‌ای عجب‌شیر و شهرک دامپروری تبریز بازدید کرده است.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه