کد خبر:91486
پ
رضوی
معاون توسعه روستایی:

توسعه متوازن در جزیره قشم قابل تقدیر است

معاون توسعه روستایی، بازدیدهای خود از روستاهای جزیره قشم را موید رضایت مردم از برنامه‌های توسعه‌ای جزیره و روند رو به رشد حل مشکلات روستایی دانست.

معاون توسعه روستایی، بازدیدهای خود از روستاهای جزیره قشم را موید رضایت مردم از برنامه‌های توسعه‌ای جزیره و روند رو به رشد حل مشکلات روستایی دانست.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با منطقه آزاد قشم، با اشاره به بازدید خود از روستاهای این جزیره اظهار داشت:

 بازدیدهای انجام شده از روستاهای جزیره قشم بیانگر رضایت مردم از برنامه‌های توسعه‌ای جزیره

و روند رو به رشد حل مشکلات روستایی بود.

 

*** تقدیر از مدیران منطقه آزاد قشم

 

 به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاونین و مدیران این سازمان بابت همسویی برای گسترش توسعه متوازن در سطح جزیره قشم، تبریک می‌گویم.

رضوی منطقه آزاد قشم را در بین مناطق آزاد منحصر به فرد خواند و افزود:

جزیره قشم منطقه آزادی منحصربه‌فرد در بین مناطق آزاد کشور است که دارای میراث فرهنگی، طبیعی و سرمایه های انسانی ارزنده‌ای می‌باشد.

 جنگل‌های حرا، تنگه چاهکوه و دره ستاره‌ها ظرفیت‌هایی خارق‌العاده در این منطقه است که به تنهایی می‌توانند تامین کننده اعتبارات و نیازهای مالی جزیره باشند.

معاون توسعه روستایی در ادامه افزود:

حاضرم به عنوان مشاور توسعه روستایی منطقه آزاد قشم بدون دریافت هیچ حقوقی با تیم موفق سازمان همکاری کنم تا با مشارکت یکدیگر جزیره قشم را یک منطقه بی‌نیاز از اعتبارات ملی کنیم.

رضوی در تعریف توسعه اظهار داشت:

توسعه، امری است منظم، با برنامه و هدفدار، مشارکتی، مستمر و پویا که به منظور بهبود کمی و کیفی زندگی افراد جامعه به انجام می‌رسد و می‌توانم بگویم فعالیت‌ها و نتایج کار حمیدرضا مومنی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم موید این مطلب است.

 

*** ایجاد مرکز مشاوره برای کارآفرینان قشم

 

رضوی ایجاد مرکز مشاوره برای کارآفرینان قشم را ضروری خواند و گفت:

تسهیل کردن و کاهش بروکراسی اداری برای مردم در سازمان منطقه آزاد قشم، مشهود است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر مدیران منطقه آزاد قشم به صنایع دستی تصریح کرد:

پیشنهاد می‌کنم یک مجموعه گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی به عنوان مرکز معرفی صنایع دستی کشور و جزیره در منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شود.

در حوزه گردشگری می‌توان با طراحی زیبا، تنوع غذاهای بومی و دریایی، صنایع دستی ویژه و جالب توجه و استفاده از ظرفیت‌های طبیعی، سرمایه‌های خرد را تبدیل به ثروت و اشتغال کرد.

 

*** اعتبارات روستایی هرمزگان

 

رضوی در ارتباط با اعتبارات روستایی هرمزگان اظهار داشت:

سهم استان هرمزگان از اعتبارات روستایی براساس شاخص‌هایی مانند معکوس درآمد روستایی، جمعیت روستایی استان و جمعیت بیکار روستایی استان، ۳٫۵درصد و مبلغی بالغ بر ۴۱۲میلیارد تومان می‌باشد.

 هر استانی هم براساس جمعیت روستایی شهرستان و نرخ بیکاری در روستا این سهمیه را تقسیم‌بندی می‌کند.

 جزیره قشم به عنوان یک منطقه آزاد، باید و می‌تواند به یک منطقه نمونه در خصوص مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی روستایی تبدیل شود.

معاون توسعه روستایی از پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بانک سینا با کارمزد ۸ درصد و دوره تنفس سه ساله خبر داد و افزود:

در مورد تضمین بانکی، به دلیل مشکلاتی که در بحث سند زمین‌های روستایی قشم وجود دارد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حال حل مشکلات در این مبحث هستند.

 متقاضیان فاقد سند ملکی به عنوان تضمین، می‌توانند تا ۲۰۰میلیون تومان سفته در اختیار بانک قرار دهند و زنان سرپرست خانوار نیز تا مبلغ ۲۵۰میلیون تومان سفته را می‌توانند به عنوان تضمین وام به بانک بدهند.

 

 به گزرش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی در پایان افزود:

محل اجرای پروژه و ماشین‌آلات نیز جزء وثیقه‌های مورد قبول بانک به حساب می‌آیند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه