کد خبر:90614
پ
ایلراه
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

ایلراه‌های عشایر کهگیلویه و بویراحمد توسط سودجویان تصرف می‌شود

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصرف ایلراه‌های عشایر توسط سودجویان، از تشکیل پرونده‌ برای زمین‌خواران در محدوده مناطق عشایری خبر داد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصرف ایلراه‌های عشایر توسط سودجویان، از تشکیل پرونده‌ برای زمین‌خواران در محدوده مناطق عشایری خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، مدیرکل امور عشایشر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:

سودجویان نسبت به تصرف اراضی ملی در محدوده مناطق عشایری از جمله ایراه‌ها بویژه در واقع در مرزها اقدام می‌کنند که جلوگیری از هرگونه زمین‌خواری در این محدوده به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

 

*** تصرف بیش از ۱۰۰ هکتار از ایلراه‌های عشایر

 

وی عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده بیش از ۱۰۰ هکتار از ایلراه‌های عشایر واقع در محدوده مناطق عشایری استان توسط افراد سودجو تصرف شده بود که با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

علیپور با اشاره به اینکه ۵۷۰ سامانه عشایری در استان داریم، ابراز کرد:

به نوعی مرزهای شرقی و غربی استان دست جامعه عشایری بوده که تاکنون در حفاظت و صیانت از آن‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند و به نوعی در جایگاه یک پایگاه امنیتی نقش ایفا می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود:

جمعیت جامعه عشایری این استان در سال ۶۶ بیش از ۱۲۶ هزار نفر بوده که بنا به دلایل مختلف این میزان امروز به نصف کاهش یافته است.

 

*** نقش عشایر در اقتصاد استان

 

علیپور با تشریح نقش عشایر در اقتصاد استان در بخش‌های مختلف بیان کرد:

بیش از ۹۶ درصد جمعیت جامعه عشایری اشتغال داشته و در زمینه بیکاری هیچ دغدغه‌ای نداریم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:

جامعه عشایری ۵۴ درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تامین کرده و ۲۷ درصد عرصه‌های زارعی یعنی ۵۳ هزار هکتار و ۱۷ درصد باغ‌ها یعنی ۶ هزار و ۴۴۰ هکتار را نیز در اختیار دارد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری تسنیم
ارسال دیدگاه