کد خبر:89780
پ
کلزاکاران
وحیدرضا فریدونی:

۹۰ درصد از بهاء محصول کلزاکاران پرداخت شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی با اعلام خرید بیش از سه هزار ۶۵۵ تن کلزا از کلزاکاران از پایان عملیات خرید تضمینی کلزا در این استان خبر داد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی با اعلام خرید بیش از سه هزار ۶۵۵ تن کلزا از کلزاکاران از پایان عملیات خرید تضمینی کلزا در این استان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، فریدونی اظهار کرد:

امسال بیش از سه هزار ۶۵۵ تن کلزا از کلزاکاران به ارزش بیش از ۱۰۴۲۴۵ میلیون ریال خریداری شده است که این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش ۱۴۷ درصدی تحویل این محصول را در این استان نشان می‌دهد.

وی افزود: این مقدار کلزا افزون بر ۸۸۰ نفر کشاورز در قالب ۱۴۰ محموله، تحویل شش مرکز خرید در سراسر خراسان‌ شمالی شد که با توجه به فسادپذیری بالای محصول با تلاش انجام شده دانه‌های روغنی کلزای خریداری شده طبق دستورالعمل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در کمترین زمان به کارخانجات روغن‌کشی ارسال شده است.

*** پرداخت ۹۰ درصد از مطالبات کلزاکاران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی با اعلام افزایش نرخ خرید تضمیمی کلزا از سوی دولت در سال جاری گفت:

در سال زراعی جاری قیمت پایه هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا بر اساس مشخص‌های جدول پاکی (شامل دو درصد ناخالصی و ۱۰ رصد رطوبت) مبلغ ۲۸ هزار ۶۶۵ ریال است که نسبت به سال گذشته مقدار ۸۳۵ ریال افزایش داشته است.

فریدونی اظهار کرد: کل خرید محصول در شش مرکز در استان صورت پذیرفت که بیشترین خرید این محصول در شهرستان مانه و سملقان به مقدار بیش از دو هزار و ۸۱۲ تن به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی با اعلام پرداخت ۹۰ درصد از بهاء محصول کلزاکاران افزود:

تاکنون مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران استان پرداخت شده است.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایسنا
ارسال دیدگاه