کد خبر:88318
پ
شهرک کشاورزی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی اعلام کرد:

تکمیل بیش از ۲۰۰ هکتار شهرک کشاورزی در سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از تکمیل و واگذاری بیش از ۲۰۰ هکتار شهرک کشاورزی در استان سمنان خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از تکمیل و واگذاری بیش از ۲۰۰ هکتار شهرک کشاورزی در استان سمنان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، مهندس منصوری در نشست با استاندار، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، خواستار تخصیص آب از منابع موجود و تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی برای ایجاد زیرساخت‌ها و کاهش سود بانکی برای توسعه شهرک‌های کشاورزی شد.

 

*** سمنان مستعد ایجاد شهرک کشاورزی است

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت:

استان سمنان به لحاظ وضعیت حاکم بر منابع آبی و شرایط مساعد اقلیمی برای تولید محصولات گلخانه‌ای ارزان و برخورداری از بازارهای مصرف، مستعد ایجاد شهرک کشاورزی است.

منصوری خاطرنشان کرد:

در فراخوان اخیر شرکت شهرک‌های کشاورزی، با استقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های کشاورزی استان مواجه بودیم.

در این نشست، استاندار سمنان، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و شهرک‌های کشاورزی را از اولویت‌های استان برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی افزود:

با توجه به نیاز استان و استقبال سرمایه‌گذاری در این بخش و شرایط کنونی کشور برای کاهش فشارهای ناشی از رفتار خصمانه آمریکا و تحریم و همچنین افزایش بهره‌وری منابع با بهره‌گیری از کشاورزی مدرن، آمادگی کامل داریم تا با تخصیص اعتبارات و رفع مشکلات از ظرفیت‌‌های استان استفاده حداکثری داشته باشیم.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان نیز، خواستار ارائه عرصه‌های بزرگ مقیاس پیشنهادی توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی برای تامین منابع اعتباری و تخصیص آب برای ایجاد رونق کشاورزی، صادرات و اشتغال در استان شد.

 

*** شناسایی ۲۸ نقطه برای ایجاد شهرک کشاورزی

 

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این نشست گفت:

با توجه به ۲۸ نقطه شناسایی شده برای ایجاد شهرک کشاورزی در استان آمادگی داریم تا با بهره‌گیری از راهکارهای ارائه شده از طرف شرکت شهرک‌های کشاورزی و مساعدت استانداری و دستگاه‌های اجرایی در توسعه‌ی کشاورزی مدرن پیشرو باشیم.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در ادامه سفر به استان سمنان با فرماندار و مسئولان شهرستان شاهرود دیدار کرد و شهرک‌های ۸۷ هکتاری میغان و شهرک ۸۱ هکتاری بیارجمند را که با هدف کشت‌های گلخانه‌ای و دامپروری در حال تکمیل زیرساخت است را مورد بازدید قرار داد و با توجه به تقاضای سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها تمهیدات لازم در خصوص تسریع در گازرسانی شهرک بیارجمند و تکمیل و واگذاری دیگر شهرک‌های شهرستان اتخاذ شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
وزارت جهاد کشاورزی
ارسال دیدگاه