کد خبر:87676
پ
دانش‌آموزان عشایر

وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه اردوی دانش‌آموزان عشایر حضور یافت

وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه اردوی دانش‌آموزان عشایری در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان حضور یافت.

وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه اردوی دانش‌آموزان عشایر در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان حضور یافت.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، آئین اختتامیه نوزدهمین اردوی دانش‌آموزان دختر عشایری سراسر کشور با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.

 

***  تعیین سهمیه آموزش عالی برای دانش‌آموزان عشایر

 

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم در سخنانی اظهار کرد:

دانش‌آموزان در این اردوها زندگی کردن را تمرین می‌کنند و یکی از اهداف اردوها این است که دانش‌آموزان بدانند کارها در کنارهم بودن معنی پیدا می‎‌کند و توان افراد را افزایش می‌دهد.

 

بطحایی افزود:

در اردو شرکت‌کنندگان می‌فهمند که زندگی با وجود سختی‌ها و شیرینی‌ها در کنار هم زیباست.

 

ابطحی خطاب به دانش‌آموزان گفت:

شما در این اردوها چیزهایی را از دوستانتان شنیده‌اید و یاد گرفته‌اید  که ممکن است کمتر در طول زندگیتان دیده و یا شنیده باشید.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود:

شما در این اردو و نظیر آن مهارت‌هایی آموختید که شاید در تمام سال‌های تحصیلی خود در مدرسه آموزش ندیده بودید و امیدوارم با آموختن مهارت‌های گوناگون در این اردو و تکرار آن در زندگی خود راه رسم زندگی و چالش‌های آن را بیاموزید.

 

وی خاطرنشان کرد:

امیدوارم که شما نوجوانان و جوانان به همان اندازه که امروزه شاد هستید در آینده نیز همواره شاد زندگی کنید و به عنوان کسانی که آینده‌دار این مرز و بوم هستند آینده را در دستان خود بگیرید.

 

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان امور عشایر نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به خدمات مرحوم بهمن بیگی بنیانگذار تعلیمات عشایری به تاثیر مدارس عشایری در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عشایر پرداخت.

کرمعلی قندالی با اشاره به برنامه‌های سازمان امور عشایر ایران در ارتباط با تصویب‌نامه هیات وزیران با موضوع ارتقاء سطح سواد، دانش و مهارت دانش‌آموزان عشایر و ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به عشایر، گفت:

ما به دنبال  تعیین سهمیه آموزش عالی برای دانش‌آموزان عشایر هستیم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رییس سازمان امور عشایر ایران از آمادگی سازمان امور عشایر برای استفاده از پتانسیل بالای فراکسیون عشایری مجلس برای کمک به برنامه‌های آموزش عشایر سیار وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سازمان امور عشایر ایران
ارسال دیدگاه