کد خبر:86474
پ
کارخانه قند
معاون اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

راه اندازی کارخانه قند یاسوج نیازمند ۱۰۰هزار تن شکر خام

جعفرگوهرگانی گفت: اقدامات لازم برای تامین شکرخام مورد نیاز جهت راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج انجام می شود و سرمایه گذار نیز باید خط تولید چغندر قند در استان را فعال کند.

جعفرگوهرگانی گفت: اقدامات لازم برای تامین شکرخام مورد نیاز جهت راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج انجام می شود و سرمایه گذار نیز باید خط تولید چغندر قند در استان را فعال کند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، نشست پیگیری روند راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج به ریاست گوهرگانی؛ معاون اقتصادی استانداری و با حضور مدیرکل صنعت و معدن استان، مدیرکل کار، مدیرکل جهاد کشاورزی و سرمایه گذار در محل دفتر کار معاون اقتصادی برگزار شد.

گوهرگانی در این نشست با بیان اینکه، یکی از اولویت های اصلی دولت حمایت مجدانه از بخش خصوصی است، اظهار داشت:

وجود سرمایه گذاران بومی در این طرح مایه مسرت است و تیم اقتصادی استان تمام تلاش خود را برای حمایت از سرمایه گذاران به کار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه، گرفتن مجوز واردات شکر برای این کارخانه به میزان مورد نیاز و برای مدت یک سال را با جدیت پیگیری می کنیم، عنوان کرد:

دغدغه اصلی استاندار و تیم اقتصادی استان حمایت از بخش خصوصی است.

گوهرگانی با اشاره به مشکلات راه اندازی مجدد این کارخانه و دغدغه های سرمایه گذار، گفت:

تولید چغندر و کشت بومی این محصول یکی از اولویت های دولت برای حمایت از کشاورزان و تولید داخلی است.

 

*** ضرورت فعال شدن خط تولید چغندر قند در استان

 

معاون اقتصادی استانداری بیان کرد: باتوجه به اینکه فصل کاشت چغندر سپری شده است رایزنی های لازم برای تامین ۱۰۰ هزار تن شکر خام این کارخانه با هماهنگی های استاندار انجام می شود. ولی انتظار می رود سرمایه گذار نیز در کشت پاییزه با تولید چغندر قند در درون استان خط تولید آن را فعال کند.

 

*** ایجاد اشتغال‌زایی با توسعه کشت

 

گوهرگانی خاطرنشان کرد: با توسعه کشت چغندر قند در استان و با اختصاص برخی اراضی به کاشت این محصول زمینه اشتغال زایی در استان فراهم می شود.

وی افزود: سرمایه گذار برای موضوع کاشت، داشت و برداشت چغندر قند با همکاری مسئولان جهادکشاورزی و اداره کل کار یک شرکت تعاونی اقماری وابسته به کارخانه قند را باید راه اندازی کنند.

گوهرگانی تاکید کرد: با هدف تسهیل در روند کشت چغندر قند سرمایه گذار با همکاری جهادکشاورزی نسبت به انعقاد قرارداد با کشاورزانی که خوراک کارخانه قند را تامین می کنند، اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری روستا، وی افزود: جهاد کشاورزی ضمن همکاری با کشاورزان متعهد به تامین اراضی مورد نیاز برای کاشت چغندر برای تامین خوراک کارخانه قند است.

انتهای پیام///

منبع
آبادی نیوز
ارسال دیدگاه