کد خبر:86163
پ
محصولات غذایی
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی:

تاکید بر افزایش ماندگاری و کیفیت محصولات غذایی و کشاورزی

قائم وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی : باید استانداردهای سلامت را با افزایش کیفیت محصولات غذایی و فرآوری بالا افزایش دهیم.

قائم وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی : باید استانداردهای سلامت را با افزایش کیفیت محصولات غذایی و فرآوری بالا افزایش دهیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، علی اکبر مهرفرد در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، محصولات غذایی و صنایع وابسته اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۰ میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی داشتیم که بسیاری از محصولات بلافاصله به بازار عرضه نمی شود و مانند بعضی از محصولات همچون چغندر قند و گندم به فرآوری نیاز دارند؛ همچنین بعضی محصولات مانند شیر و محصولاتی که آسیب پذیرند و در یک دوره کوتاه تولید می شوند و در طول سال به مصرف می رسند به همین دلیل آماری از سه ماهه سال ۹۷ در دست نیست.

 

*** باید ماندگاری محصولات را بالا ببریم

 

وی افزود: باید ماندگاری محصولات را بالا ببریم و حضور بیش از ۳۵۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه نشاندهنده آن است که کشورهای خارجی به تجارت با ایران امیدوارند و معرفی و شناخت و تجارت بین تولید کنندگان ایرانی و آنها موجب توسعه و شکوفایی در تولید و صادرات می شود.

مهرفرد همچنین با اشاره به بازدید و گفتگو با برخی از غرفه داران در این نمایشگاه اضافه کرد: سیاستگذاری ها باید به شکلی صورت بگیرد که در شرایط فعلی و تحریم ها مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود .

 

محوری‌ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی بهره‌وری آب است

 

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور و تشکیل جلسات برای رفع مسائل اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: همه عزم دولت بر این است که مشکلات را کاهش دهند و از شرایط بین المللی (تحریم ها) عبور کنیم.
مهرفرد همچنین مهم ترین و محوری ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی را بهره وری آب دانست و گفت: مسئولان و کارشناسان به شکل مستقل باید در این راستا صحبت کنند راندمان آبیاری ما در طول پنج سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است که با توسعه گلخانه ها یک یا دو برنامه پنج ساله برای کشت سبزیجات به شکل گلخانه در دستور کار داریم.
به گزارش خبرگزاری روستا، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: بیشترین سرمایه گذاری های دولت در زمینه سیستم های نوین آبیاری، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، مهار کردن آب های مرزی و آب های داخلی و استفاده از تغییر برخی از سیستم های کشت است.

انتهای پیام///

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه