کد خبر:86185
پ
عشایر کشور
رئیس سازمان امور عشایری کشور اعلام کرد:

برخورداری ۵۵ درصد عشایر کشور از آب شرب سالم

رئیس سازمان امور عشایری کشور از برخورداری ۵۵ درصد عشایر کشور از آب شرب سالم خبر داد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور از برخورداری ۵۵ درصد عشایر کشور از آب شرب سالم خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «کرمعلی قندالی» در حاشیه نخستین جشنواره روستایی و عشایری شهرستان طارم که در ییلاقات دیزاب شهر آب‌بر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

جامعه عشایری، جامعه‌ای مولد و در عین حال کم‌توقع و کم‌هزینه است و داشتن ظرفیت و پتانسیل بالا، دیگر ویژگی این جامعه محسوب می‌شود.

 

*** جمعیت عشایر کشور بر اساس آخرین سرشماری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که شامل ۲۱۳ هزار خانوار است 

 

این مسئول ادامه داد:

جمعیت عشایر کشور بر اساس آخرین سرشماری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که شامل ۲۱۳ هزار خانوار است و ۲۳ میلیون دام که شامل دام سبک و سنگین است توسط این خانواده‌ها نگه‌داری می‌شود.

وی افزود:

جامعه عشایری در حفظ میراث‌فرهنگی کشور و نیز در امر پدافند کشور نقش به‌سزایی دارند و در برنامه‌ریزی‌ها باید اولویت به بخش مولد عشایری توجه شود که در برنامه ششم توسعه در ۱۷ حکم کلمه عشایر آمده است.

قندالی خاطرنشان کرد:

امیدواریم سالانه بتوانیم ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده در محل تجهیز مناطق محروم و عشایری استفاده کنیم و پروژه‌های مورد نیاز را اجرا کنیم و در بحث زنجیره تولید گوشت قرمز به دنبال افزایش تولید، افزایش درآمد و حفظ منابع‌طبیعی هستیم.

 

***  در کل کشور ۶۶ هزار کیلومتر راه عشایری داریم

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان امور عشایری کشور یادآور شد:

در کل کشور ۶۶ هزار کیلومتر راه عشایری داریم که تعمیر می‌شوند و در حوزه آب‌رسانی کشاورزی، شرب و دام، اقدامات مناسبی انجام می‌شود و هم‌اکنون حدود ۵۵ درصد عشایر کشور از آب‌شرب سالم بهره‌مند هستند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه