کد خبر:85244
پ
طرح‌های اشتغال
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی اجرای مطلوبی دارند

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اجرای مطلوب طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی توضیح داد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اجرای مطلوب طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی توضیح داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، محمدامین‌ سازگارنژاد در نشست شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمنان درباره طرح‌های اشتغال گفت:

 دولت برای رفع مشکل اشتغال، کمک به سرمایه‌گذاران برای تضمین و ایجاد شغل و حمایت از تولید داخلی و بازار عرضه محصولات داخلی ، اهتمام ویژه دارد.

 

*** خروج طرح‌های اشتغال زا از رویه سنتی

 

محمد امین سازگارنژاد، خروج طرح‌های اشتغالزا از رویه سنتی و ایجاد کسب و کار و سرمایه‌گذاری مبتنی بر شناسایی و ارزش‌گذاری بازار مصرف محصول تولیدی را از حلقه‌های مفقوده اشتغال استان‌های کم‌جمعیت برشمرد.

وی به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب استان سمنان برای و نظارت دقیق بر مصرف منابع و تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و افزود :

مسئولان استانی به متقاضیانی که طرح‌های آنان در زمینه اشتغال روستایی بخصوص در شرق استان مورد تصویب قرار نگرفته است نیز مشاوره اصلاحی ارائه کنند تا در صورت مطابقت با قوانین با رفع ایرادها میزان طرح‌های مورد پذیرش از ۲۰ درصد فعلی ارتقاء یابد.

 

*** متناسب نبودن آموزش‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار

 

سید شهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان نیز در این نشست متناسب نبودن آموزش‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار استان را از مشکلات ایجاد اشتغال برشمرد و گفت:

برغم برخورداری استان از جامعه تحصیلکرده‌ها به نسبت جمعیت، در زمینه پذیرش شغل با مشکلاتی نظیر مهارت نداشتن متقاضیان مواجه هستیم.

وی طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار را با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری از جدیدترین رویکردها و تکالیف مسئولان استانی اعلام کرد و افزود:

در استان سمنان هم شورای مهارت‌آموزی برای پیگیری این طرح در همه شهرستان‌ها تشکیل شده است.

اسماعیل غنیان نیز گفت:

از ۱۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات طرح‌های اشتغال فراگیر تا کنون ۱۴ میلیارد تومان و از سهم ۹۲ میلیارد تومانی طرح اشتغال روستایی هم تا به حال ۲۰ میلیارد مصوب و ۶ و نیم میلیارد تومان در استان سمنان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد اشتغال استان بیش از تعهد کشوری خبر داد و گفت:

بدون در نظر گرفتن اشتغال غیر رسمی افزون بر ۱۰ هزار و ۷۳۵ نفر تا پایان سال گذشته مشغول به کار شدند که این روند همچنان ادامه دارد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه