کد خبر:70117
پ
نهاده‌های طیور
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

توزیع نامحدود نهاده‌های طیور

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع نامحدود نهاده‌های طیور خبر داد. 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع نامحدود نهاده‌های طیور خبر داد. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، بررسی‌ها نشان می‌دهد در بازار قیمت هر کیلوگرم ذرت به بیش از ۱۰۵۰ تومان و کنجاله سویا به ۲۶۰۰ تومان رسیده است به شکلی که برخی تولیدکنندگان قادر به تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید خود نیستند.

 

*** توزیع نهاده‎های طیور هیچ محدودیتی ندارد

 

برخی از فعالان صنعت نیز می‌گویند که اعتصاب کامیونداران طی یک هفته اخیر مشکلاتی را در بحث حمل و نقل نهاده‌های دامی در استان‌ها ایجاد کرده و به نابسامانی‌ها دامن زده است. 

اما شرکت پشتیبانی امور دام کشور که به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت جهادکشاورزی مسئولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آنها برای جلوگیری از نوسان قیمتی در زمان اوج مصرف را برعهده دارد، نرخ های اعلامی تولیدکنندگان را قبول ندارد و می‌گوید که در هفته‌های اخیر به طور منظم نهاده‌های طیور مورد نیاز برای تولید را در تمامی استان‌ها توزیع کرده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

در همین پیوند «حمید ورناصری» مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اینکه نهاده‌های طیور کشور تامین است، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای عرضه نهاده‌های صنعت طیور به تولیدکنندگان هیچ محدودیتی در نظر نگرفته است.

به گفته وی، تولیدکنندگان با مراجعه به ادارات کل پشتیبانی امور دام استان‌های خود می‌توانند به هر میزان نهاده مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

*** قیمت ذرت و کنجاله سویا

 

ورناصری اظهار داشت: اکنون هر کیلوگرم ذرت با قیمت ۱۱۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۹۵۰ تومان توسط این شرکت در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد در حالی که قیمت هر کیلوگرم ذرت در بندر امام خمینی (ره) ۱۲۵۰ تومان و کنجاله سویا بین ۲۲۵۰ تا ۲۳۰۰ تومان است.

روز گذشته برخی تولیدکنندگان مرغ گوشتی با تجمع مقابل نهاد ریاست‌جمهوری به افزایش قیمت نهاده‌های طیور و مرغ معترض بودند؛ آنان همچنین از افت قیمت مرغ در بازار گلایه داشتند و می‌گفتند که سبب زیاندهی آنها شده است.

به گزارش خبرگزاری روستا، به گفته این تولیدکنندگان نرخ خرید هر کیلوگرم مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور ۶۲۰۰ تومان است اما ورناصری تاکید کرد که برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان روزانه بیش از یک هزارتن مرغ و با قیمت ۷۶۰۰ تومان برای هر کیلوگرم خریداری و ذخیره سازی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه