کد خبر:68327
پ
گازرسانی
مدیر کل دفتر امور روستایی آذربایجان غربی خبر داد

گازرسانی به روستاهای آذربایجان غربی

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی از عملیات گازرسانی به بیش از ۴۸۰ روستای این استان خبر داد.

مدیر کل دفتر امور شوراها و روستاهای آذربایجان غربی از عملیات گازرسانی به بیش از ۴۸۰ روستای این استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «مهدی قهرمانی» شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری بوکان با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳۹۸ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شود، افزود: تا پایان سال گذشته ۵۸ درصد از روستاهای آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی برخودار شدند.

 

*** اتمام طرح‌های گازرسانی روستاهای آذربایجان غربی 

 

وی ادامه داد: تاکنون به بیش از ۶۷۰ روستا از کل روستاهای آذربایجان غربی گازرسانی انجام شده که با اتمام طرح‌های گازرسانی در دست اجرا این تعداد به یک‌هزار و ۱۵۰ روستا می‌رسد. قهرمانی افزود: هشت درصد کل اعتبارات طرح‌های هادی استان در سال جاری به بازنگری این طرح اختصاص پیدا می‌کند.

 

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با اشاره به کاهش جمعیت روستایی این شهرستان، گفت: جمعیت روستایی شهرستان بوکان ۲۲٫۵ درصد کاهش پیدا کرده که این نسبت، بالاتر از متوسط استانی است. جمال خسروی بیان کرد: وجود مازاد بر تولید شیر تولیدی در شهرستان، بالا بودن تعداد دام‌های سنگین، وجود گیاهان دارویی مختلف و بیشترین اراضی قابل کشت و زراعی با ۱۱۰ هزار هکتار از ظرفیت‌های مناسب شهرستان در بخش کشاورزی به‌شمار می‌رود.

 

*** آمار اشتغال و سرمایه‌گذاری بوکان

 

خسروی با اشاره به مشکلات بخش آب در بوکان، گفت: در ۶ ماه گذشته بیش از ۵۰ تا ۶۰ طرح صنعتی در سطح شهرستان به دلیل کمبود آب متوقف شده است و سرمایه‌گذاران به بخش‌های دیگر همچون خدمات، گردشگری و کشاورزی سوق داده شده‌اند. وی با بیان اینکه راه توسعه هر کشوری از روستا می‌گذرد، ادامه داد: حدود ۸۰ درصد از کل راه‌های شهرستان روستایی است که ۵۰ درصد آن آسفالت شده است اما همچنان بهسازی راه‌های روستایی یکی از مطالبه‌های جدی روستاییان است.

 

فرماندار بوکان به آمار کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بوکان نیز اشاره کرد و افزود: از حدود ۳۱۳ طرحی که در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان مصوب شده، ۱۰۵ طرح در کارگروه استانی نهایی شده است که با بهره‌برداری از آنها برای ۵۱۵ نفر اشتغال روستایی ایجاد می‌شود. 

 

***  خسارت به بخش کشاورزی

 

فرماندار بوکان به خسارات بخش کشاورزی، تاسیسات عمومی، زیر‌ساخت‌ها، اماکن خصوص و دولتی در حوادث غیر مترقبه شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان وارد شده که از این مبلغ بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و بقیه خسارت به دیگر بخش‌های شهرستان بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، در این مراسم بخشدار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سیمینه به بیان عملکرد و مشکلات شهر و بخش سیمینه پرداختند. شهر سیمینه در مسیر جاده بوکان به میاندوآب قرار دارد و دارای یک‌هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت است؛ شهرستان بوکان نیز دارای ۲ بخش مرکزی و سیمنه می‌باشد.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه