کد خبر:68154
پ
اشتغال روستایی

پرداخت‌ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از تسهیلات اشتغال روستایی

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان از پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از تسهیلات اشتغال روستایی در کشور خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان از پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از تسهیلات اشتغال روستایی در کشور خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «غلامرضا کاتب» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین مصوبه مجلس شورای اسلامی بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ۱٫۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی در مناطق روستایی پرداخت‌شده است.

 

وی با بیان اینکه نگاه ما این است که این تسهیلات به اقشاری داده شود که گامی مؤثر در راستای اشتغال‌زایی در کشور برمی‌دارند اعطا شود افزود: کمیته امداد و بهزیستی دو نهاد مردمی هستند که نظارت ویژه‌ای بر اشتغال کشور دارند و در توافقاتی با دولت و مجلس بخش عمده‌ای از این تسهیلات در اختیار کمیته‌ اندا و بهزیستی قرار می‌گیرد.

 

***  بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ ۶ درصد

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از این تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ ۶ درصد در دستور کار کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرد و نسبت به توسعه اشتغال و کارآفرینی برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند علاوه بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی از تسهیلات روستایی با نرخ ۶ درصد نیز بهره‌مند شود اذعان کرد: در چند سال آینده هیچ خانواده تحت پوشش کمیته امداد بیکار در کشور باقی نمی‌ماند. اتب یادآور شد: کمیته امداد در سراسر کشور هرچقدر که ظرفیت برای ایجاد اشتغال داشته باشد می‌تواند از تسهیلات ارزان‌قیمت بهره‌گیری کند و محدودیتی در این بخش برای این نهاد قائل نمی‌شویم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اشتغال مهم‌ترین دغدغه ما در کشور است و باید رد این راستا با استفاده از توان داخلی گامی مؤثر در راستای رونق تولید برداریم.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز
انتهای پیام///

منبع
معاونت توسعه روستایی
ارسال دیدگاه