کد خبر:67944
پ
تالاب

تأمین حق‌آبه تالاب‌ها

تأمین حق‌آبه تالاب‌ها برای احیای آنها در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است.

تأمین حق‌آبه تالاب‌ها برای احیای آنها در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر بازدید از تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد با اشاره به لزوم سامان دهی وضعیت تالاب‌های کشور گفت: تأمین حق‌آبه تالاب‌ها برای احیای آنها در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است تا از تولید گرد و غبار محلی در مناطق مختلف کشور جلوگیری شود.

حمید ظهرابی افزود: بسیاری از تالاب‌های کشور در انتهای حوضه‌های آبخیز قرار دارند و بهره برداران بالادستی نسبت به حق آبه آنها تعدی می‌کنند.

وی گفت: جلب مشارکت مردم برای جریان سازی‌های اجتماعی وتوسعه فعالیت‌های بومی و محلی با هدف تأمین حق‌آبه تالاب‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و امسال با تأکید رئیس جمهوری مبنی بر حفظ و احیای تالاب‌ها، حق‌آبه آنها تأمین می‌شود.

 

*** استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تالاب‌ها

 

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین درخصوص نقش تالاب‌ها در اکوتوریسم گفت: در سایه مدیریت جامع زیست محیطی از تالاب‌ها و سرمایه گذاری ادارات میراث فرهنگی می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری تالاب‌ها استفاده کرد و موجب توسعه اقتصادی منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری روستا، ظهرابی، در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد اضافه کرد: کمبود آب در انتهای تابستان و آلودگی منابع تغذیه کننده آب تالاب مهمترین تهدیدهای این تالاب به شمار می‌رود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه