کد خبر:67196
پ
بیمه‌شدگان محصولات کشاورزی
معاون وزیرجهادکشاورزی در امور باغبانی اعلام کرد:

پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان محصولات کشاورزی

بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت ۱۰۰ درصدی‌خسارت به بیمه‌شدگان محصولات کشاورزی اختصاص یافت.

بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت ۱۰۰ درصدی‌خسارت به بیمه‌شدگان محصولات کشاورزی اختصاص یافت.

 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی  روز سه شنبه با سفر به استان قزوین با زاهدی استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

 

 

«محمدعلی طهماسبی » در ادامه در بازدید از باغات سرما زده بخش ضیا آباد شهرستان تاکستان گفت: تغذیه مناسب و رسیدگی به موقع می تواند بخشی از درختان را برگرداند.به گفته وی بیمه درختان و باغات نقش بسزایی در تامین بخشی از خسارت دارد.

 

*** اعتبار تخصیص داده شده برای بیمه‌شدگان محصولات کشاورزی

 

 

طهماسبی افزود: نمایندگان مجلس در بودجه سال جاری دولت را مکلف کردند که ۱۰۰ اعتبار تخصیص داده شده برای بیمه محصولات کشاورزی را پرداخت کند که انشاالله در سال زراعی جدید این مصوبه اعمال می‌شود.معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این مصوبه مجلس ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت ۱۰۰ درصدی خسارت بیمه شدگان تخصیص داده و یک تکلیف قانونی است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به طرح‌های این معاونت برای توسعه کشت درختان مقام برای استفاده از شیوه‌های نوین در باغداری اشاره کرد و یادآور شد: دانش بومی بر دانش علمی میچربد باید از هر روش‌های جدید وابتکاری برای تولید محصول استفاده کرد.

 

*** ضرورت تاسیس صندوق توسعه کشاورزی در حمایت از تولیدکنندگان و باغداران

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر استفاده از ارقام مقام و همچنین پیوند درختان دیر گل با درختان قدیمی را از روش‌های کاهش خسارت سرما زدگی عنوان کرد.وی در ادامه به ضرورت تاسیس صندوق توسعه کشاورزی در تاکستان با محوریت محصول انگور اشاره کردو تاسیس صندوق کشمش تاکستان رایک اقدام خوب برای حمایت از تولیدکنندگان و باغداران است.

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور باغبانی در پایان خاطر نشان کرد: با بیان اینکه صندوق یک بانک خصوصی برای حمایت از کشاورزان است، باغات تاکستان با همکاری و هماهنگی صندوق می‌توانند بصورت یکجا بیمه شوند.

 

انتهای پیام///

 

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه