کد خبر:67098
پ
توسعه کشور

نقش روستاها در خودکفایی کشور

روستاها با تولید محصولات کشاورزی و دامی نقش زیادی در خودکفایی کشور داشته و بر این اساس رسیدگی به مشکلات روستاییان از اولویت‌های‌ دولت است.

معاون سیاسی، امنیتی‌ و اجتماعی استانداری سمنان در خصوص نقش روستاها خودکفایی کشور اعلام کرد: در روستاها با تولید محصولات کشاورزی و دامی نقش زیادی در خودکفایی کشور داشته و بر این اساس رسیدگی به مشکلات روستاییان از اولویت‌های‌ دولت است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «سعید ناجی» در شورای اداری شهرستان میامی گفت: روستاها از عوامل موثر در توسعه کشور هستند و توجه به رشد آن‌ها موجب شکوفایی کشور در بخش‌های گوناگون می‌شود. وی ادامه داد: باید فضای گفت‌و‌گو در عرصه‌های مختلف مهیا شود و تلاش نماییم در هر مسئولیتی که هستیم حرف مردم را به‌خوبی بشنویم، درغیراین صورت صدمه خواهیم خورد‌.

 

*** میزان توفیق دولت با توجه به مطالبات مردم

 

معاون سیاسی، امنیتی‌ و اجتماعی استانداری سمنان گفت: مسوولان باید با مردم ارتباط مستقیم داشته و همه مسائل را مورد توجه قرار دهند و برای رفع مشکلات مردم با سرعت و دقت تدبیر کنند. ناجی پاسخگویی به‌ مطالبات مردم را ضروری‌ خواند و تصریح کرد: رفتار، کارکرد و تعامل با مردم می‌تواند میزان توفیق دولت را افزایش داده و مقبولیت آن را نزد مردم افزایش دهد‌.
معاون‌ سیاسی‌ امنیتی‌ و‌ اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه اعتقادات و گرایش‌ها ملاک خدمت رسانی نیست، افزود‌: هریک از مردم کشور باهر نوع نگرش یک شهروند هست، بنابر‌این باید به بهترین شکل مورد تکریم قرار گیرد. وی تصریح کرد: تکریم مردم یک اصل اساسی برای هر حکومتی است، پس توجه به مطالبات آنها باید به‌صورت جدی پیگیری شده و پاسخ‌های قانع کننده داده شود.
 *** قانونمندی و اخلاق‌مداری در راستای سیاست‌های دولت
ناجی بابیان اینکه رضایتمندی عمومی مردم باید مورد توجه مسوولان باشد، گفت: ایجاد نشاط و توجه به رضایت مردم حتی در محیط‌های کوچک نیز باید انجام شود و دیدگاه‌های مردم درباره مسایل مختلف مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: قانونمندی و اخلاق مداری در راستای سیاست‌های دولت است و به هر میزان که این امور انجام شود‌، مقبولیت و مشروعیت نظام نیز افزایش می‌یابد. معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری‌ سمنان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف شهرستان میامی، گفت: شکوفایی و استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها این شهرستان به تنهایی از سوی دولت مقدور نیست‌، بنابر این باید مردم و مسوولان تلاش بیشتر را در این زمینه انجام دهند.

*** نقش روستاها از عوامل توسعه کشور

 

محمد مهدی کریمی فرماندار میامی هم در این نشست در خصوص نقش روستاها در توسعه کشور ، گفت: این شهرستان همه شرایط را برای رشد و توسعه در بخش‌های مختلف دارد‌، مردم این منطقه در همه صحنه‌های نشان داده‌اند برای سرافرازی نظام و کشور آماده هر گونه ایثار هستند.
وی افزود: کارهای بسیار زیادی در سال‌های گذشته برای توسعه این منطقه ایجاد شده و دورنمای روشنی وجود دارد، اما برخی مشکلات است که نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت همگانی مردم دارد. شهرستان میامی با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان است، این شهرستان با استان‌های گلستان‌، خراسان رضوی و خراسان شمالی همسایه است.
 به گزارش خبرگزاری روستا، حدود ۹۰ درصد از جمعیت این شهرستان در ۴۰ روستای بخش مرکزی و کالپوش زندگی می‌کنند.
روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه