کد خبر:67089
پ
ماهی

ارسال بچه ماهی قزل‌آلا به سراسر کشور

میلیون‌ها تخم ماهی چشم زده و بچه ماهی قزل‌آلا کاملا اصلاح شده و برای پرورش به سراسر کشور ارسال می‌شود.

میلیون‌ها تخم ماهی چشم زده و بچه ماهی قزل‌آلا کاملا اصلاح شده و برای پرورش به سراسر کشور ارسال می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، رئیس موسسه تحقیقات ژنتیک و اصلاح ماهیان سرد آبی یاسوج گفت: این مرکز در سال ۶۴ با هدف تولید و تکثیر تخم چشم زده و بچه ماهی قزل‌آلا و آموزش پرورش دهندگان در آن دوره راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۸۴ با هدف اصلاح نژاد ماهیان قزل آلا به موسسه علوم شیلات کشور واگذار شده است.

 

*** بچه ماهی قزل‌آلا برای پرورش به سراسر کشور ارسال می‌شود

 

قائدی افزود: تا پیش از تغییر وضعیت به مرکز تحقیقات، عمده فعالیت این مرکز تولید تخم چشم زده برای تامین لارو‌ی مزارع پرورش ماهی ۲۰ استان کشور بوده است، ولی با تبدیل به مرکز تحقیقات عمده فعالیت بر روی تحقیقات و پژوهش متمرکز شد و در این مرکز میلیون‌ها تخم ماهی چشم زده و بچه ماهی قزل‌آلا کاملا اصلاح شده و برای پرورش به سراسر کشور ارسال می‌شود.

 

راستیان گفت: فاز اول به گزینی طبیعی ماهیان در این مرکز انجام شده بحث‌های مختلفی در رابطه با اصلاح و زاد ولد تغییر جنسیت در ماهی انجام شده و نتایج خوبی کسب کردیم. وی افزود: این موسسه درصدد انعقاد قراداد با یک شرکت نروژی است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا،‌ بزرگترین مرکز ملی اصلاح نژاد ماهیان قزل‌آلای کشور در ۲۶ کیلومتری جنوب یاسوج در مسیر جاده یاسوج به گچساران در روستای تنگاری از توابع شهرستان بویراحمد واقع است. 

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه