کد خبر:66719
پ
گوشت قرمز

اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تولید گوشت قرمز

رئیس سازمان امور عشایر ایران: سالانه حدود یک درصد منابع ورودی به صندوق توسعه ملی برای ساماندهی و کمک به زنجیره تولید گوشت قرمز در کشور هزینه خواهد شد که در این راستا تاکنون چهار هزار میلیارد ریال جذب شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد: از محل بند ب ماده ۵۲ قانون احکام دائمی، سالانه حدود یک درصد منابع ورودی به صندوق توسعه ملی برای ساماندهی و کمک به زنجیره تولید گوشت قرمز در کشور هزینه خواهد شد که در این راستا تاکنون چهار هزار میلیارد ریال جذب شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «کرمعلی قندالی» در حاشیه نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود چهار هزار میلیارد ریال از این میزان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ و اعتبارات خشکسالی با سود چهار درصد و دوره بازگشت پنج ساله توسط بانک کشاورزی به عشایر پرداخت شده است. 

 

*** افزایش بهره‌وری و کمک به تولید داخلی 

 

وی تصریح کرد: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال دیگر نیز از محل بند ب ماده ۵۲ قانون احکام دائمی و صندوق توسعه ملی ظرف سه سال گذشته به این قشر مولد پرداخت شده است. رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: از محل جذب منابع تاکنون افزون بر چهار میلیون راس دام قبل از ورود به مراتع پرواربندی شده‌اند که سبب افزایش بهره‌وری و کمک به تولید داخلی و زنجیره تامین این نیاز اساسی در کشور شده است.

 

قندالی افزود: علاوه بر این سالانه از محل ارزش افزوده و توسط سازمان امور مالیاتی کشور رقمی افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی و ارایه خدمات به جامعه عشایری اختصاص می‌یابد که سال گذشته حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جذب شد.

 

*** کمک به زنجیره تولید گوشت قرمز در کشور

 

وی گفت: سالانه حدود یک درصد منابع ورودی به صندوق توسعه ملی برای ساماندهی و کمک به زنجیره تولید گوشت قرمز در کشور هزینه خواهد شد که در این راستا تاکنون چهار هزار میلیارد ریال جذب شده است.

 

وی ابراز داشت: تخصیص این میزان اعتبارات و مصوبات راهگشا برای جامعه عشایری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم رقم خورده است. وی یادآور شد: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم دولت ساماندهی و شفاف‌سازی قانون جامع عشایر بوده که دستاوردهای ارزشمندی از این رهگذر نصیب عشایر کشور شده است.

 

قندالی افزایش کشت گیاهان دارویی‌، نصب پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری، کشت انواع گونه‌های باغی در اراضی شیب‌دار‌، توسعه و آموزش‌های صنایع‌دستی و ساماندهی و توسعه صنعت توریسم در جامعه عشایر را از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت و این سازمان برای ساماندهی و ایجاد رفاه و خدمات بهتر به این قشر مولد جامعه در سال جاری عنوان کرد.

 

*** ساماندهی مناسب عشایر و ضرورت خدمات‌رسانی

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: موضوع خشکسالی و رفع چالش کم‌آبی در مناطق عشایری این استان باید به‌طور جد در دستور کار همه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد. علی محمد احمدی افزود: همچنین مساله اشتغال، تولید و امنیت پایدار به عنوان بخشی از دغدغه‌های مهم جامعه عشایری این استان باید به‌طور جد مورد توجه متولیان امور اجرایی و امنیتی و تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد. 

 

احمدی با تاکید بر ساماندهی مناسب عشایر و ضرورت خدمات‌رسانی مطلوب به آنها تاکید کرد: نمی‌توان به بهانه رفاه، آسایش و ساماندهی عشایر همه زندگی‌، صحرا و کوچ و دام را از آنها جدا کرد ولی کمترین امکانات و زیرساخت مناسبی را برای آنان فراهم نکرد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت توسعه ظرفیت گردشگری و صنعت توریسم در میان جامعه عشایری تاکید کرد و گفت: آیین‌ها و نوع زندگی عشایری با جاذبه‌های مهم فرهنگی و طبیعی بهترین و مناسب‌ترین ظرفیت برای جذب توریسم است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی‌، فرهنگی و حتی امنیتی و انتظامی در برآورده کردن نیازها و رفع دغدغه‌های عشایر نقش دارند.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه