کد خبر:66039
پ
Dobycha-prirodnogo-gaza-v-mire-po-stranam
مدیر شرکت گاز آذربایجان شرقی:

توسعه گازرسانی در مناطق روستایی آذربایجان شرقی

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی: امسال روند توسعه گازرسانی در مناطق روستایی با شتاب سال گذشته تداوم دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال روند توسعه گازرسانی در مناطق روستایی با شتاب سال گذشته تداوم دارد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «سیدرضا رهنمای توحیدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۹۶ شاخص‌های اجرایی اعم از اشتراک پذیری و تأمین گاز بخش‌های صنعتی شرکت فراتر از تعهدات گازرسانی بود، با وجود محدودیت بودجه‌ها از طریق مدیریت مطلوب منابع، شاهد ارتقای قابل توجه شاخص‌های گازرسانی و سایر حوزه‌های خدمات رسانی بودیم.

 

*** راه‌اندازی و توسعه گازرسانی

 

وی گفت: در سال ۹۶ حدود ۵۸۷۰۰ مشترک شهری و روستایی تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته که این رقم ۳۱ درصد بالاتر از تعهد شرکت در حوزه اشتراک پذیری است. رهنمای توحیدی افزود: این رقم اشتراک پذیری با اجرای شبکه گازرسانی به طول ۱۰۶۷ کیلومتر و نصب ۱۸۴۰۰ انشعاب تحقق یافته است.
وی با اشاره به راه‌اندازی و توسعه گازرسانی به صنایع با مصرف نزدیک به ۱۰۸۰۰۰ متر مکعب در ساعت، اعلام کرد: در سال گذشته گازرسانی به صنایع ۴۴ درصد بیش از برنامه مصوب بود.

 

رهنمای توحیدی اظهارکرد: برابر مصوبه شورای اقتصادی در سال جدید نیز تأمین گاز بخش‌های صنعتی و تولیدی با هدف حمایت از بخش‌های زیرساختی استان و ایجاد ارزش افزوده در محصولات روند افزایشی خواهد داشت. وی با بیان اینکه امسال نیز روند توسعه گازرسانی در مناطق روستایی با شتاب سال گذشته تداوم دارد، گفت: با اتمام طرح‌های فعال گازرسانی به ۲۵۲ روستای استان شاهد بهره‌مندی بیش از ۹۶ درصد خانوار روستایی از این نعمت خواهیم بود.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و تداوم پروژه‌های فعال گازرسانی مستلزم تأمین منابع مالی است، اعلام کرد: امسال با مدیریت هزینه‌های جاری شرکت، رعایت اصل صرفه‌جویی، به‌کارگیری پیمانکاران مجرب اجرایی و نظارت لازم و وصول مطالبات معوق گاز‌بها، در اجرای طرح‌های گازرسانی تسریع خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، آذربایجان شرقی دارای ۲۷۱۲ روستای دارای سکنه است که ۱۹۵۰ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه