کد خبر:65848
پ
۲۸۲۳۸۱
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

گازرسانی به ۱۲۰ روستای کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:‌ عملیات اجرای گازرسانی به ۱۲۰ روستایی دیگر نیز از برنامه‌های شرکت گاز کردستان در سال جاری است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اعلام کرد:‌ عملیات اجرای گازرسانی به ۱۲۰ روستایی دیگر نیز از برنامه‌های شرکت گاز کردستان در سال جاری است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «احمد فعله‌گری» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۹۶ حدود ۷۵۰ کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز روستایی و شهری اجرا شد که بیشتر این شبکه‌های گازرسانی مربوط به بخش روستایی بود. وی یادآور شد: با اجرای این میزان شبکه توزیع روستایی و شهری در کردستان، تعداد ۳۱ هزار مشترک جدید به شمار مصرف کنندگان شرکت گاز استان اضافه شد. 

 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در سال گذشته، ۹۵ پروژه گازرسانی روستایی در استان به بهره‌برداری رسید و تعداد روستاهای دارای گاز به یک هزار و ۱۳۰ مورد افزایش یافت.

 

***  اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان کردستان

 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: با تامین و تخصیص منابع مالی در ۶ ماهه نخست سال ۹۷، شاهد گازدار شدن ۶۰ روستای دیگر استان خواهیم بود؛ ضمن آنکه عملیات اجرای گازرسانی به ۱۲۰ روستایی دیگر نیز از برنامه‌های شرکت گاز کردستان در سال جاری است. 

 

فعله گری، اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان کردستان را به دلیل موقعیت اقلیمی و کوهستانی بودن منطقه دشوار خواند و گفت: در سال ۹۶، هر ماه به‌طور متوسط ۶۳ کیلومتر شبکه شهری و روستایی اجرا شد که اگر شرایط آب و هوایی استان مانع کار نبود، توانایی اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه گذاری در ماه وجود داشت. وی تاکید کرد: تمام پروژه‌هایی که در سال ۹۶ کلنگ زنی شد در طول سال به بهره‌داری رسید که نشان از توان بالای شرکت گاز این استان در زمینه گازرسانی دارد. 

 

به گفته فعله گری، در سال ۹۶ اقدامات مهمی در راستای توسعه خدمات گازرسانی در استان انجام شد که می‌توان به انعقاد ۵۲ پیمان گازرسانی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال اشاره کرد. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، در حال حاضر۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۴،۵ درصد از جمعیت روستایی کردستان تحت پوشش گاز طبیعی هستند و حدود ۵۰۰ هزار مشترک بخش خانگی، عمومی، صنعتی، تجاری و کشاورزی در استان از نعمت گاز بهره‌مند و از خدمات شرکت گاز استفاده می‌کنند. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه