کد خبر:65374
پ
۱
مدیر بنیاد مسکن ایلام:

صدور ۶۴۱ جلد سند ملکی روستایی در ایلام

فقدان سند ملکی روستایی ثبتی بر‌ای املاک مسکونی و زراعی یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اهالی روستایی و شهرهای کوچک استان ایلام محسوب می‌شود که داشتن ان لازمه اعمال حق مالکیت است.

فقدان سند ملکی روستایی ثبتی بر‌ای املاک مسکونی و زراعی یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اهالی روستایی و شهرهای کوچک استان ایلام محسوب می‌شود که داشتن ان لازمه اعمال حق مالکیت است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «فریادرس شهبازی» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد صدور سند ۴۹۷ جلد سند مربوط به مناطق روستایی و ۱۴۴ جلد سند نیز مربوط به مناطق شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) بوده است. وی توسعه و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این نهاد بیان کرد و افزود: امسال تعداد ۹۵۷ واحد مسکونی به منظور مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی با اعتباری بیش از یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده است.

 

 

*** فقدان سند ملکی روستایی

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تاکید کرد: کل اعتبار سال جاری در زمینه عمرانی روستایی برای تهیه و اجراء طرح هادی در روستاهای استان ۱۹۰ میلیارد تومان است که از این میزان تا‌کنون هشت میلیارد تومان اختصاص یافته است. به گفته شهبازی این میزان اعتبار تخصیص یافته برای ادامه اجراء طرح اهدی در سطح ۸۸ روستا و تهیه طرح ۱۴ روستا هزینه شده است. وی اضافه کرد: در زمینه جذب کمک‌های مردی در سال جاری نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از طریق افراد خیر جهت کمک به ساخت مسکن افراد نیازمند و رهن مسکن افراد مستاجر جمع‌آوری شده است.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به معرفی واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل سال‌های گذشته در استان تصریح کرد: ۲۷۴ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت‌دیده ناشی از سیل با اعتباری معادل ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان جهت دریافت تسهیلات بلاعوض به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

 

شهبازی گفت: احداث مسکن برای محرومان، تهیه طرح هادی روستاها و اصلاح معابر، تهیه و ارائه طرح‌های لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی روستایی و شهری، ایجاد نظام فنی و آموزشی حرفه ساختمانی در مناطق روستایی و ارائه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با هدف ارتقا کیفیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی بخشی از وظایف این اداره کل است. از جمله تبعات فقدان سند املاک برای اهالی روستایی استان ایلام محرومیت انان از تسهیلات تکلیفی بانک‌ها است که عمدتا با بهره کم و حمایتی پرداخت می‌شود‌.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام با نسبت تقریبا مساوی جمعبت شهری و روستایی در ۱۰ شهرستان، ۲۵ شهر و بیش از ۵۷۰ روستا سکونت دارند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه