کد خبر:65240
پ
معرفی-جاذبه-های-گردشگری-ایران
نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

اختصاص ۲۰ درصد از وام اشتغال روستایی و عشایری به گردشگری

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس: کافی نبودن میزان اعتبارات این سازمان باعث شده ما نتوانیم در مورد بخش گردشگری تبلیغات لازم را داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کرد: کافی نبودن میزان اعتبارات این سازمان باعث شده ما نتوانیم در مورد بخش گردشگری تبلیغات لازم را داشته باشیم و در نمایشگاه‌های بین‌المللی به معرفی مراکز گردشگری کشورمان به‌طور کامل بپردازیم.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «حمیدرضا امیرحسنخانی» نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در این نشست که با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع  دستی برگزار شد مشکلات حوزه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

*** در حوزه قانون‌گذاری نیز نقص‌هایی درباره گردشگری وجود دارد

 

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: موضع کمیسیون در این‌باره بر این بود که مشکلی که مهم‌تر از بحث اعتبارات در سازمان میراث فرهنگی است موضوع مدیریت ناکارآمد آن است که باید تمامی کارکنان آن نیروهای کارآمد و فعال و آشنا با موضوع کار این سازمان باشند و باید این مسئله اصلاح شود.

 

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: در این جلسه هم‌چنین مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این‌باره گزارشی را ارائه کرد که در این گزارش آمده بود در حوزه قانون‌گذاری نیز نقص‌هایی درباره گردشگری وجود دارد و آنچه مهم است این است که گزارش کمیسیون در ارتباط با موضوع میراث فرهنگی نباید یک گزارش انشایی باشد و باید به اجرایی بودن آن توجه شود.

 

وی افزود: مونسان همچنین عنوان کرد که از میزان اعتبارات اختصاص یافته به وام اشتغال روستایی و عشایری ۱۰ درصد به بحث میراث فرهنگی و ۱۰ درصد دیگر به بحث صنایع دستی اختصاص یافته که با کارمزد ۶ درصد پرداخت می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت مقرر شد تا گزارش کمیسیون درباره مشکلات میراث فرهنگی و گردشگری در نشستی با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس کمیته فرهنگی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه کار برای بررسی و تصمیم‌گیری به صحن کمیسیون بیاید. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه