کد خبر:65117
پ
Dobycha-prirodnogo-gaza-v-mire-po-stranam
مدیر اداره گاز شهرستان ملکشاهی:

روند گازرسانی به مناطق روستایی ملکشاهی

مدیر اداره گاز شهرستان ملکشاهی: روند گازرسانی با وجود موقعیت کوهستانی و سخت گذر مناطق روستایی این شهرستان با سرعت قابل توجهی در حال اجراست.

مدیر اداره گاز شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: روند گازرسانی با وجود موقعیت کوهستانی و سخت گذر مناطق روستایی این شهرستان با سرعت قابل توجهی در حال اجراست و تا نیمه اول سال ۹۷ همه روستاهای شهرستان از نعمت گاز خانگی برخوردار می‌شوند. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «حجت رجب نیا» در گفت‌وگو با خبرنگاران این حجم عملیات گاز‌رسانی را در قالب پنج پروژه جداگانه عنوان کرد و افزود: پروژه اول گازرسانی به روستاهای اما‌، کلکین‌، سیاب درویش و چشمه باریک با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال بود که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و ۲۷۰ خانوار روستایی ساکن این مناطق از نعمت گاز خانگی برخوردار شدند.

 

*** پروژه دوم روند گازرسانی به روستاهای علیا و سفلی

 
مدیر اداره گاز ملکشاهی یادآور شد: پروژه دوم روند گازرسانی به روستاهای علیا و سفلی با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال دهه فجر به بهره‌برداری رسید و ۱۳۰ خانوار ساکن از نعمت گاز خانگی بهره‌مند شدند.  رجب نیا سه پروژه دیگر را گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی ( گنبد پیرمحمد خوشادول‌، توت‌، گراب‌، امام زاده ابو چماقین‌، چشمه پهن و نادرآباد ) با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها نیز با پیشرفت ۵۰ درصدی در دست اقدام است که تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲ هزار خانوار این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند. 

 

گازرسانی به روستاییان آثار مثبت فراوانی دارد و در شروع دولت تدبیر و امید ( دولت یازدهم )، بحث گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز، به عنوان یکی از هدف‌های اصلی شرکت ملی گاز ایران معین شد، بر این اساس عملکردی که در طول خدمات دولت یازدهم درباره گازرسانی به روستاها صورت پذیرفت یک کار منحصر به فرد و بزرگ بود که تکرار آن در دولت های پیشین سابقه نداشت تا جایی که طی ۴ سال حدود ۹ هزار روستا گازرسانی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، شهرستان ۲۵ هزار نفری ملکشاهی شامل سه شهر و ۲۶ روستاست که گازرسانی به سه شهر ارکواز‌، دلگشا و مهر در مهر ماه ۱۳۹۲ انجام شد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه