کد خبر:64779
پ
۵a68tftvima3ecavumy71lce-pic
مدیر کل دفتر امور روستایی لرستان:

ظرفیت‌های گردشگری روستاهای استان لرستان

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری لرستان: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان لرستان و وجود روستاهای مقصد گردشگری در استان باید بتوان از این ظرفیت نهایت استفاده را داشت.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری لرستان اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان لرستان و وجود روستاهای مقصد گردشگری در استان باید بتوان از این ظرفیت نهایت استفاده را داشت.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «غلامرضا عبدالهی» در همایش دهیاران در محل جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات معیشتی و درآمدی روستائیان طی یکی، دو سال اخیر تفاهم نامه‌هایی با بانک‌های مختلف برای ارائه تسهیلات به روستائیان به منظور ایجاد اشتغال روستائیان داده شده است.

 

*** تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاهای استان لرستان

 

وی با بیان اینکه این تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزدهای ۶ و هشت درصد به روستائیان داده شده است، گفت: به منظور ایجاد اشتغال روستایی، بخشداران باید نهایت تلاش خود را برای معرفی طرح‌های کارشناسی شده به کار گیرند. مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری لرستان افزود: با توجه به اقداماتی که در راستای توانمندسازی روستاها و برگرداندن روحیه اعتماد به نفس به روستائیان انجام شده است در سال ۹۵ به این طرف بسیاری از روستاهای خالی از سکنه دوباره احیا شدند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های زیرساختی که در روستاها در حال انجام است، اظهار کرد: تفاهم نامه‌هایی با بنیاد مسکن انجام شده که تاکنون ۶۰ درصد این طرح‌ها انجام شده است. عبدالهی در خصوص جمع آوری مکانیزه زباله‌ها در روستاها گفت: ۱۲۰ دستگاه خدمات رسان در روستاها پخش شده‌اند و زباله‌های ۸۵ تا ۹۰ درصد روستاها هم اکنون به صورت مکانیزه دفع بهداشتی می‌شود. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری استان لرستان با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز در پایان خاطر نشان کرد: نظافت روستاها در این ایام باید مورد توجه دهیاران باشد و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان لرستان و وجود روستاهای مقصد گردشگری در استان باید بتوان از این ظرفیت نهایت استفاده را داشت.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه