کد خبر:64794
پ
افزایش-وام-اشتغال-زایی-مددجویان-به-۷۵-میلیون-تومان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام کردستان:

اختصاص ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان کردستان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام کردستان: در ۱۱ ماه گذشته از سال جاری، ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان روستایی زیر پوشش پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اعلام کرد: در ۱۱ ماه گذشته از سال جاری، ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان روستایی زیر پوشش پرداخت شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «فرشید جهان» بین در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان، ۴۷ درصد مجموع تسهیلات اشتغالزایی این نهاد در سال جاری را شامل می‌شود، اظهار کرد: از این میزان تسهیلات برای ایجاد یک هزار و ۴۵۰ طرح اشتغال استفاده شده است.

 

*** مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان

 

وی افزود: ۶۵ درصد طرح‌های ایجاد شده در روستاها مربوط به دامپروری، ۱۵ درصد کشاورزی و باغداری و ۳۵ درصد نیز در قالب طرح‌های صنایع دستی، حمل و نقل، خدمات و قالی بافی بوده است. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: ۲۸ درصد از مجریان طرح‌های اشتغالی ایجاد شده در روستاها زن و ۷۲ درصد نیز مرد بوده‌اند. جهان بین تاکید کرد: در راستای اثربخشی طرح‌های ایجاد شده در روستاها، ۸۸۰ نفر از متقاضیان از طریق دوره‌های آموزشی بلند مدت بازار محور آموزش داده و پس از اخذ مهارت مناسب و دریافت تسهیلات موفق به راه‌اندازی کسب‌ و کار مربوطه شده‌اند.

 

به گفته وی، مددجویان روستایی می‌توانند با بهره‌گیری از تسهیلات این نهاد، به ایجاد طرح‌های اشتغال متناسب با ظرفیت مناطق روستایی خود اقدام کنند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، ۵۱ درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در روستاها زندگی می‌کنند که این میزان ۴۰ هزار نفر از مددجویان را شامل می‌شود. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه