کد خبر:64721
پ
۱۳۹۶۰۴۱۵۱۷۱۴۱۱۴۶۷۱۱۳۳۲۹۳۴
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی:

نقش روستائیان و عشایر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی: هدف از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر، تبیین نقش روستائیان و عشایر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی اعلام کرد: سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور از ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و هدف از برپایی آن تبیین نقش روستائیان و عشایر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «سعید فائض پور» در جمع خبرنگاران در خصوص نقش روستائیان و عشایر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اراک اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان نقش موثری در افزایش اشتغال در روستاها دارند که نقش این شرکت‌ها در روستاها باید بیش از پیش پررنگ شود. وی بیان کرد:نگاه نو به کسب و کار مولد و پیوست ظرفیت‌های روستایی با دستاوردهای دانش بنیان بستر تحول را در مناطق کمتر توسعه یافته مهیا می‌کند و گامی مطمئن به سوی اشتغال‌زایی پایدار و تولید ثروت است.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: با توجه به اهمیت این سیاست دولت در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور ارائه دستاوردهای دانش‌ بنیان به عنوان مولفه جدی مد نظر قرار گرفته است. فائض پور بیان کرد: هفت شرکت دانش‌ بنیان استان مرکزی با توانمندی بالا برای حضور در این نمایشگاه ملی اعلام آمادگی کرده‌اند که در این راستا سهم مشارکت جویی استان مرکزی بیش از سه برابر سایر استان‌ها خواهد بود.

 

*** نقش روستائیان و عشایر در تولید محصولات روستایی

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در بخش نوآوری و ایده‌های نو از هر استان کشور ۲ شرکت دانش بنیان مجوز حضور در این نمایشگاه ملی روستائیان و عشایر را دارند اما از استان مرکزی شرکت‌های دانش بنیان نرگس گل تفرش (فعالیت در تولید لیف طبیعی)، فیدار کوروش فراهان (پرورش زالو)، الوند دانه خمین (کود)، بهره‌وران بهینه‌سازی سرمایه صنعت سبز – اپتاس، ورسک اتصال، ترسیب کربن و گردشگران هوا فضا پرواز حضور می‌یابند چرا که در زمره واحدهای برتر کشوری محسوب می‌شوند.

 

فائض پور اضافه کرد: هزاوه اراک نیز به عنوان روستای نمادین این استان در فضایی به وسعت ۸۰ متر مربع در نمایشگاه ملی روستائیان و عشایر در تهران غرفه خواهد داشت. وی بیان کرد: در بخش عرضه تولیدات و محصولات روستایی نیز ۳۸ تولید کننده از استان مرکزی به عنوان سفیر استان مرکزی تنوع محصولات روستایی را در نمایشگاه روستائیان و عشایر کشور به معرض دید بازدید‌کنندگان می‌گذارند.

 

وی گفت: در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور ۱۲ فرمانداری شهرستان‌های استان مرکزی و پنج گروه موسیقی محلی‌های ایل شاهسون ساوه، آوا روستای یکه چاه، بیل گردانی نیم ور محلات، بیزیم بزچلو کمیجان و دلشاد روستای مشهد الکوبه حضور دارند. مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی افزود: در مجموع، ۸۰۰ متر مربع از فضای سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور به این استان اختصاص یافته است.

 

فائض پور عنوان کرد: همه تلاش‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی صنایع دستی و ظرفیت‌های مختلف روستایی استان مرکزی از طریق نمایشگاه به‌کار گرفته شده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استان مرکزی دارای یک هزار و ۶۴۸ روستا است که از این تعداد یک هزار و ۲۱۰ روستا دارای سکنه است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه